Кинеските производители го освојуваат и пазарот на луксузни електрични автомобили

од Vladimir Zorba
21 прегледи

Кинеските производители на автомобили, предводени од BYD, отворија нов фронт во битката за доминација во автомобилската индустрија со редефинирање на значењето на терминот „Made in China“ како глобален симбол на луксуз во ерата на електричните возила.

Откако ги предизвикаа Mercedes и BMW на својот терен, тие го продолжуваат пробивот во Европа, пишува Блумберг.

Најјасниот знак за нивното влијание се појави во петокот, кога Mercedes ја објави својата најслаба квартална профитабилност од 2021 година. Исто така, Porsche во соопштението рече дека „се мери намалување на трошоците и ревидирање на опсегот на модели откако падот на побарувачката во Кина доведе до послаби резултати“.

Прво, Кина ја вознемири автомобилската индустрија со евтини електрични возила – што доведе до тарифна војна, при што Европската унија сака да ги брани своите производители – луксузните брендови се сметаа за побезбедни поради нивното наследство и премиум статус.

Таа претпоставка сега е доведена во прашање бидејќи Кинезите исто така сакаат да го заземат пазарот на луксузни возила, вреден 1,2 трилиони долари на глобално ниво.

На саемот за автомобили во Париз овој месец, FAW и BYD покажаа седани и теренци наменети да се натпреваруваат за европските купувачи против домашните омилени Mercedes, Porsche, па дури и Rolls-Royce. Со најновата дигитална технологија, кожни контролни табли и ладилници за шампањ – сето тоа по конкурентна цена – тие им се закануваат на европските производители во сегмент кој е суштински за профитот.

Евидентен е растот на технолошката софистицираност кај кинеските модели во последно време. Извршниот директор на Ford of America, Џим Фарли, дури изјави дека моделот на кинеската компанија Xiaomi – SU7 е „фантастичен“ и дека тој лично го вози шест месеци по првичната идеја само да го тестира.

Овој напад на кинеските компании на луксузниот сегмент доаѓа во особено лош момент за европските гиганти, кои веќе неколку квартали се справуваат со полоши резултати од очекуваното, одлуки за отпуштање на некои вработени или пренасочување на производството и прекинување на некои модели.

Во исто време, побарувачката на кинеските купувачи за европски луксузни автомобили драстично опаѓа. Кина со години беше водечки пазар за најскапите модели на Mercedes, вклучувајќи го и познатиот Maybach, а сега се очекува продажбата оваа година да биде двојно помала од првично очекуваното.

Аналитичарите на Блумберг го препознаа почетокот на овие трендови уште во 2012 година, кога Tesla го лансираше својот S модел. За вториот домино ефект на пазарот, кинеските производители се подготвуваа подобро и побрзо од европските.

Слични содржини