Електромобилноста загрозува едно од три работни места во Германија

од Vladimir Zorba
19 прегледи

Што ќе значи за вработувањата во германската автомобилска индустрија ако од 2035 година веќе не се дозволува да се продаваат автомобили со SUS мотори? Здружението на автомобилската индустрија (VDA) вели дека резултатот е поразителен. Дури 46.000 работни места веќе исчезнаа од 2019 година. Повеќето од нив кај добавувачите. И тоа е само почеток.

„Транзицијата кон електромобилност ќе доведе до губење на работни места. Ние стоиме зад трансформацијата, но мора да бидеме свесни за последиците“, вели претседателката на VDA, Хилдегард Милер.

Истражувачкиот институт „Prognos“ во својата студија „Перспективи за вработувања во автомобилската индустрија“ ги разгледа овие последици за 700 професии. Резултат: Работните места се елиминираат првенствено во традиционалните професии со многу вработени, на пример во металопреработувачката.

Професиите кои ќе бидат повеќе барани во иднина, како што се обработката на пластика или информатичката технологија, можат само делумно да го надоместат губењето на работните места. На пример, 300.000 работни места што ќе бидат изгубени во германската автомобилска индустрија до 2035 година се компензирани со само 110.000 нови работни места во областите во индустријата кои се во развој.

Ова јасно покажува дека трансформацијата ќе чини 190.000 работни места нето. Тоа е едно од петте работни места во автомобилската индустрија. Во секој случај, само неколку вработени, околу секој четврти, ќе заминат во пензија во следните неколку години. Затоа, на повеќето од засегнатите ќе им треба нова работа.

„Демографијата нема да го реши проблемот“, вели главниот економист на VDA, Мануел Калвајт.

Производството на мотори со внатрешно согорување и менувачи, кои повеќе нема да бидат достапни во Европа по 2035 година, создава голем притисок. ЕУ практично ја забрани продажбата на нови автомобили со мотори SUS од 2035 година, а неизвесно е колку работни места ќе се отворат во нови области како што е производството на батерии.

„Би било важно да не се намалува истражувањето на батериите за Германија да остане конкурентна како локација за батерии“, вели претседателот на VDA, Милер. Но, федералната влада планира да престане да финансира истражување за батерии.

Јасно е дека вработеноста во автомобилската индустрија достигна врв во 2019 година. Тогаш беа вработени 960.000 луѓе. Оттогаш работите тргнаа надолу. Во моментов, 911.000 луѓе работат во индустријата.

Има и работни места во автомобилската индустрија со растечко вработување, како што се автомобилската технологија, истражување и развој и развој на софтвер. Но, тие не можат да ја надоместат загубата на работни места. Дополнително, засегнатите вработени не мора да имаат соодветни квалификации. Накратко, веќе има недостиг од квалификувани работници во некои области, на пример во ИТ професиите.

Покрај трендот на е-мобилност, загубите на работни места во индустријата се влошуваат и со локациските услови. Локацијата повеќе не е конкурентна. На пример, поради високите цени на енергијата. Затоа би можело да се отворат нови работни места во преработката на пластика, но таа е енергетски интензивна и затоа речиси и да не се инвестира во Германија. Истото важи и за производството на батериски ќелии.

„Покрај трансформацијата во е-мобилност, недостатокот на побарувачка за електрични автомобили е уште еден предизвик. Очекуваме поголема поддршка од политичарите, не само во Германија“, вели Милер.

„Во Грција има помалку станици за полнење отколку во Хамбург. Доколку трансформацијата не успее во Европа, негативниот ефект врз вработувањето ќе биде уште поголем“, посочува Милер.

Она што Милер го сака од политичарите се конкурентни цени на енергијата, помалку оптоварена бирократија, брзи процедури за планирање и одобрување, конкурентен систем на даноци и давачки, повеќе договори за слободна трговија. Списокот е долг, задачите итни.

Слични содржини