Nissan започна план за итен пресврт кој вклучува кратење на 9.000 работни места и доброволно намалување на платите за 50 отсто за извршниот директор Макото Учида, откако беше откриено дека компанијата забележала квартална загуба.
Третиот по големина јапонски производител на автомобили најави намалување на глобалниот производствен капацитет за 20 отсто и намалување на трошоците за 400 милијарди јени или 2,6 милијарди долари. Тој по втор пат годинава ја намали годишната прогноза за профит, овој пат за 70 отсто, пишува ФТ.
Криза во Nissan
Кризата во Nissan настана бидејќи не успеа да одговори на забавувањето на глобалната продажба на електрични возила со силна хибридна понуда, што им помогна на ривалите Toyota и Honda.
„Ова беше лекција за учење и не успеавме да бидеме во чекор со времето“, рече Учида за време на онлајн-конференцијата. „Не очекувавме дека хибридните електрични возила и plug-in хибридите ќе бидат толку популарни“, додаде тој.
Проблемите во Nissan сигнализираат дополнителен притисок врз глобалната автомобилска индустрија, бидејќи повеќето производители забележуваат пад на профитот поради жестоката конкуренција од кинеските производители на електрични возила на најголемиот светски автомобилски пазар.
Остриот пад на Volkswagen
Volkswagen ги информираше работниците дека планира да затвори неколку фабрики во Германија за прв пат во својата 87-годишна историја, додека Stellantis, сопственик на Peugeot, Fiat и Jeep, изврши промена на раководството минатиот месец по остриот пад на продажбата во САД. .
Како дел од мерките, Nissan го намали својот удел во партнерскиот сојуз со Mitsubishi Motors од 34 на 24 проценти за зајакнување на билансот на состојба.
Nissan неодамна се сврте кон партнерство со Honda за да ја преживее конкуренцијата, откако нејзиниот долгогодишен сојуз со француски Renault значително ослабна во последниве години. Двете јапонски компании планираат да воведат ново електрично возило пред крајот на деценијата и заеднички да развијат софтвер за да се натпреваруваат со кинеските ривали.
Nissan, исто така, ја намали прогнозата за производство за цела година на 3,2 милиони автомобили, што е намалување од претходната прогноза од 3,45 милиони, и ја намали прогнозата за годишната оперативна добивка за 70 отсто на 150 милијарди јени.
„Соочен со тешка ситуација, Nissan презема итни активности за да го подобри работењето и да создаде поефикасна, поотпорна компанија“, се вели во соопштението на компанијата.
Речиси седум отсто од работната сила на Nissan е отпуштена
Отпуштањата претставуваат речиси 7 отсто од работната сила на Nissan, која на крајот на претходната финансиска година броела 133.580 вработени.
За периодот јули-септември, Nissan објави нето загуба од 9,3 милијарди јени, во споредба со добивката од 190,7 милијарди јени една година порано, при што приходите се намалени за 5 отсто на 2,99 трилиони јени.
Намалувањето на прогнозата на профитот беше второ по ред за финансиската година откако компанијата ја намали прогнозата за годишната добивка при објавувањето на резултатите од првиот квартал.
Сојуз со Honda и Mitsubishi
Учида истакна дека компанијата мора повеќе да се фокусира на сојузи со Honda и Mitsubishi за да го стабилизира бизнисот и да изгради конкурентност.
Групацијата планира да ја обнови својата постара линија на возила со лансирање на нови електрични возила во Кина и plug-in хибриди во САД.
Новата улога на главен директор за перформанси ќе биде воведена во декември и ќе биде одговорен за продажбата и профитот, со цел побрзо донесување одлуки за мерките за пресврт.