На традиционалните странски производители на автомобили им истекува времето да се прилагодат на кинескиот пазар на електрични автомобили, сигнализирајќи им на индустриските аналитичари дека компаниите мора да ги удвојат локалните партнерства за да преживеат.
Производителите на автомобили засновани на фосилни горива се мачеа да го задржат своето место на најголемиот светски автомобилски пазар, кој брзо се трансформираше во пазар каде што возилата со нова енергија сега сочинуваат повеќе од половина од продажбата на автомобили во земјата.
Ако странските марки „не можат наскоро да лансираат конкурентни возила на чиста енергија на кинескиот пазар, единствената надеж за зачувување на пазарниот удел е веројатно да биде партнер со домашен играч“, рече Ту Ле, основач и директор на Sino Auto Insights.
„Но, дали е доцна? Можеби за голем број странски брендови“, изјави Ле.
General Motors, Volkswagen и Nissan забележаа пад на приходите во Кина помеѓу 2019 и 2023 година, според податоците на CNBC.
Во 2023 година, јужнокорејската Kia објави продажба во Кина за повеќе од 30% под нивото од 2020 година. Tesla, за споредба, рече дека нејзината продажба во Кина пораснала повеќе од шест пати помеѓу 2019 и 2023 година.
Како што расте загриженоста на инвеститорите, раководствата ги разгледуваат плановите. Главниот извршен директор на GM, Мери Бара, рече дека компанијата закажала состаноци со акционерите и членовите на одборот на заедничкото вложување за да разговараат за „реструктуирање“ за подобрување на профитот во Кина, некогаш најголемиот пазар на GM според приходите.
Пекинг побара од американските, германските и другите странски производители на автомобили кои влегоа во Кина пред неколку децении да основаат заеднички вложувања со локални, обично државни фирми.
Дури во 2022 година кинеските власти им дозволија на странските автомобилски компании целосно да го поседуваат нивното локално производство. Но, тоа беше профитабилен пазар, при што GM и Volkswagen ги држат првите две места во однос на пазарниот удел дури во 2022 година.
Кинеските BYD и Geely оттогаш се зголемија, консолидирајќи ги своите први и втори позиции на пазарот, според податоците од октомври.
„Западните [автопроизводители] го сфаќаат фактот дека не можат едноставно да седат овде и да гледаат како нивните пазарни позиции едноставно еродираат, и тие мора да направат нешто, тие мора да направат нешто големо“, рече Дејвид Норман, Адвокат за аквизиции во A&O Sherman.
Претставуваше Stellantis минатата година во купувањето на 20% од акциите во кинескиот производител на електрични автомобили Leapmotor од 1,59 милијарди долари.
„Ако извадам кристална топка, мислам дека дефинитивно ќе видиме поизрамнети натпревари“, рече Норман. „Технолошката предност што ја имаат кинеските фирми NEV е значајна и расте“.
Додека верзијата на Tesla на системот за помош на возачот допрва треба да добие целосно одобрение во Кина, домашните играчи развија своја. Xpeng, BYD и други локални фирми користат Nvidia, додека кинескиот телекомуникациски гигант Huawei изгради системи за помош на возачот и системи за забава во автомобилот за други производители на автомобили.
„За да имаат конкурентни возила во Кина, [странските] фирми треба да имаат напреден систем за управување што е споредлив со она што го гледате на некои кинески возила“, рече Стивен Даер од AlixPartners.
Тој очекува странските производители на автомобили да соработуваат со кинески фирми на полето на помош на возачот, не само за локалниот, туку и за прекуокеанските пазари. Volkswagen минатата година инвестираше 700 милиони долари во кинескиот стартап за електрични автомобили Xpeng за да создаде модели за испорака во Кина во 2026 година. Претходната година, германскиот производител објави планови за инвестирање 2,4 милијарди евра (2,5 милијарди долари) во партнерство помеѓу нејзината подружница за автомобилски софтвер и Horizon Robotics.
Други значајни партнерства во напредната технологија за помош на возачот ја вклучуваат минатогодишната најава на Toyota за заедничко вложување на автомобили за масовно производство со кинескиот стартап за автономно возење Pony.ai.
Останува да се види дали странските производители на автомобили ќе изградат ефективна предност со партнерство со кинески фирми кои продаваат свои автомобили или технологија на истиот пазар.
„Домашните нови марки на возила се премногу конкурентни“, рече Венг Јаџун, партнер од Шангај во фирмата JunHe Law. „Можете да го вложите целиот свој напор, а сепак да продадете само неколку автомобили“. Венг очекува играчите во индустријата да се борат „до смрт“ за опстанок наместо за аквизиции во блиска иднина.
Производителите на автомобили во Кина ги намалија цените за да привлечат купувачи, додека лансираа голем број нови модели за само една година. Дури и државните автомобилски фирми се мачат.
Тоа значи дека странските производители на автомобили треба да се натпреваруваат со државните за какви било локални аквизиции, рече Јиминг Ванг, аналитичар во China Renaissance Securities. Тој додаде дека кинеските стартапи, исто така, сè уште не се на точката каде што сакаат да се продадат, и покрај тоа што работат со загуба.
Уделот на Volkswagen во Xpeng останува најистакнатата врска меѓу странски производител на автомобили и кинески стартап за електрични автомобили на кинескиот пазар досега.
Германската компанија пробува други стратегии за да го врати својот удел на пазарот. Нејзиниот бренд Audi, заедно со партнерот SAIC, кинескиот државен производител на автомобили, лансираше нов бренд на електрични автомобили во Кина овој месец, кој го отфрла логото со четири прстени и наместо тоа го прикажува „AUDI“ со заоблени големи букви.
Пазарниот удел на странските производители на автомобили во Кина најверојатно ќе падне следната година, а некои брендови всушност ја напуштаат земјата, рече Џинг Јанг, директор за корпоративни рејтинзи за Азија Пацифик во Fitch Ratings.
Глобалните автомобилски фирми, исто така, се соочуваат со конкуренција од кинеските производители на автомобили кои се шират во странство, рече Јанг. Тој истакна дека и покрај тарифите, како оние во Европската унија, „кинеските фирми нема лесно да се откажат од експанзијата во странство за поголема профитабилност“.