Извршниот директор на Google, Сундар Пичаи, откри што можеме да очекуваме од Google Search следната година и се обиде да ја артикулира грижата на Google за авторите на содржината.
„Ова е исклучително динамичен момент за индустријата. Кога гледам што претстои, сè уште сме во најраните фази на длабоки промени. Имаме многу сеопфатен пристап кон вештачката интелигенција. Ние спроведуваме светски познати истражувања. Ние сме најцитирани кога станува збор за генеративната вештачка интелигенција. Градиме инфраструктура за вештачка интелигенција и кога велам инфраструктура, мислам на се, од силикон. Имаме 15 производи кои ги користат повеќе од половина милијарда корисници. Мислам дека има многу иновации пред нас и посветени сме да бидеме во првите редови на индустријата“, рече Пичаи во разговор со Ендрју Рос Соркин на Самитот DealBook на New York Times.
Google беше навистина прв во вештачката интелигенција, но не откако OpenAI дојде заедно со својот ChatGPT.
„Многумина не разбираат дека вештачката интелигенција е дел од Google од 2012 година, кога длабоките невронски мрежи се користеа за препознавање на слики и говор, и од 2014 година, кога беше воведено учењето од секвенца до секвенца за разбирање на текстуални низи. Во 2015 година, Google го претстави RankBrain, систем за вештачка интелигенција директно поврзан со рангирањето на резултатите од пребарувањето. Областа каде што најагресивно применивме вештачка интелигенција, ако ништо друго, беше Search. Покрај тоа, Gemini го користат повеќе од една милијарда корисници“, нагласи лидерот на Google.
Пичаи тогаш најави дека пребарувањето значително ќе се промени на почетокот на годината. Тој додаде дека напредокот ќе станува сè потежок бидејќи веќе се постигнати едноставни иновации.
„Имам чувство дека сме само на почеток. Пребарувањето ќе продолжи да се менува длабоко во 2025 година. Мислам дека ќе можеме да одговориме на посложени прашања од кога било досега. Дури и на почетокот на 2025 година, ќе се изненадиме што може да направи пребарувањето во споредба со денешните можности. Мислам дека напредокот ќе стане потежок додека гледам кон 2025 година. Едноставните иновации повеќе не се достапни. Но, мислам дека клучните разлики и откритија ќе дојдат од техничките и алгоритамските иновации. Како да ги направиме системите поефикасни, да планираме и да ја подобриме нивната способност за расудување – ова се техничките предизвици што не очекуваат“.
На крајот, Пичаи се осврна на девалвација на содржината, поради фактот што Google ја користи содржината на авторот и потоа ја „плука“ милион пати на ден, поткопувајќи ја економската исплатливост на оние кои ја создаваат оваа содржина.
„Многу време трошиме размислувајќи за екосистемот на издавачите и количината на сообраќај што ја испраќа до нивните сајтови. Има и програма за ID на содржина на YouTube за идентификација на содржина заштитена со авторски права. Вложивме многу напор да ја разбереме и идентификуваме содржината и да ја монетизираме за авторите. Секогаш постои рамнотежа помеѓу разбирањето што е правична употреба и како да се обезбеди вредност пропорционална на напорот на авторот“, заклучи Сундар Пичаи.