📹Најнеобичниот мост на светот: Се движи во круг, а многу луѓе не разбираат зошто

Пред да се изгради мостот, тоа беше направено со помош на моторизирани фериботи кои можеа да сместат едно возило во исто време, така што доаѓањето до другата страна на лагуната беше многу побавно и покомплицирано

од Vladimir Zorba
28 прегледи

Мостот што ги поврзува бреговите на лагуната Гарзон во Уругвај можеби е најнеобичниот во светот. Иако беспрекорно ја извршува својата функција, многу луѓе се изненадени од неговата форма. Имено, наместо да ја мине лагуната на најкраток можен начин, односно права линија, овој мост е како круг.

Сообраќајот по кружен мост не е организиран како во кружен тек, туку едноставно има два коловоза, по еден за секој правец, се одделуваат по пристигнувањето до мостот и откако опишуваат полукруг, повторно се поврзуваат и продолжуваат да сообраќаат паралелно.

Зошто (во) круг?

Необичен и фотогеничен, овој мост ги воодушевува социјалните мрежи веќе една деценија, а секогаш има некој кој со рачно исцртана црвена линија низ фотографијата сугерира дека мостот ќе се протега на лагуна и дека е рамен. Дежурните сообраќајни службеници, физичари и инженери, секогаш подготвени жестоко да го бранат својот став во коментарите, веројатно не се потрудиле да најдат одговор на прашањата на кои одговорот е – круг.

Мостот е дизајниран од страна на Rafael Viñoly Architects со неколку цели на ум. Првиот, се разбира, беше да се овозможи брз премин на автомобили низ лагуната. Пред да се изгради мостот, тоа беше направено со помош на моторизирани фериботи кои можеа да сместат едно возило во исто време, така што доаѓањето до другата страна на лагуната беше многу побавно и покомплицирано.

Втората цел беше, и покрај идниот мост, да се зачува биолошката разновидност, а кружната форма и за тоа се покажа како добро решение. Имено, прстенестата сенката на мостот се движи со Сонцето во текот на целиот ден, а ако структурата беше таква што во средината беше полна, дел од лагуната под мостот постојано ќе беше без светлина. Лагуна Гарзон е исто така област од големо орнитолошко значење, дом на бројни видови птици, вклучувајќи го и чилеанското фламинго, како и загрозените водоземци како што е Дарвиновата жаба.

Изградбата на овој атрактивен мост, кој чинеше повеќе од 10 милиони евра, започна во септември 2014 година, а мостот беше отворен за јавноста на крајот на 2015 година. Изработен е од повеќе од 450 тони железо и три и пол илјади кубни метри бетон. Дијаметарот на прстенот е 202 метри, а мостот е доволно висок за да овозможи непречена навигација под него.

Освен што ги поврзува уругвајските региони Роча и Малдонадо, мостот Лагуна Гарзон стана вистинска туристичка атракција, како и омилено место за рекреација за жителите кои сега можат да пешачат, да возат велосипед и да уживаат во буквално 360 степени панорамски поглед над лагуната.

Слични содржини