Пазарот на електрични автомобили расте бавно, но сепак расте. Сепак, богатите се спротивставуваат на трендот и купуваат автомобили со мотори со внатрешно согорување. Брендовите сфаќаат дека е многу тешко да се продаде електричен автомобил на милионер. Зошто е тоа случај?
Автомобилите кои работат на батерии сè повеќе овозможуваат супериорни перформанси во споредба со кој било автомобил со внатрешно согорување. Иако ова може да биде нивната најголема предност, вистината е поинаква. Во очите на милионерите, електричен автомобил е непожелна работа.
Сепак, автомобилскиот пејзаж се промени многу. Во средината на последната деценија и на почетокот на оваа, сите земаа здраво за готово дека пазарот ќе биде целосно електрифициран до 2030 година. Многу брендови ги открија своите смели планови за лансирање, но секој од нив удри во ѕидот на реалноста. Пазарниот удел на електричните автомобили е далеку од она што треба да биде. Европа веќе размислува за е-горива како алтернатива, додека плановите за одложување на емисиите се планирани уште оваа година.
Возачите имаат многу тешко време кога станува збор за купување автомобил. Имаат многу опции, но ниту една не е совршена. Хибриди, електрика, плаг-ин хибриди, микрохибриди… Тоа се секојдневни поими кои се од мала или никаква важност за богатите. Тие ги немаат тие проблеми и не се особено заинтересирани за електричните автомобили, како што покажуваат бројките.
Компаниите како Lamborghini или Ferrari постојано постигнуваат рекорди во продажба, додека многу други брендови размислуваат да ја повлечат својата стратегија за електрични автомобили. Најзабележителен случај е Porsche Taycan, кој дури е наречен и „убиец на суперавтомобили“. Отпрвин беше успешен, но денес е тешко да се продаде, пишува Klix.
Богатите бараат ексклузивност, а електричните автомобили не можат да ја обезбедат. Извршниот директор на Rimac Automobili, Мате Римац, тоа јасно го кажа во неколку наврати.
„Кога почнавме да ја развиваме Nevera, електричните автомобили беа привлечни. Сега електромобилноста е секојдневие, а купувачите на хиперавтомобили сакаат да се разликуваат од остатокот на пазарот“.
Rimac Nevera моментално е најрадикалниот електричен автомобил во светот. Со речиси 2.000 коњски сили го собори речиси секој брзински рекорд. Nevera чини два милиони евра и треба да биде магнет за богатите. Меѓутоа, тоа не е така.
Требаше да се произведат само 150 Rimac Neverа. До средината на минатата година, само 50 беа продадени. Самиот Мате призна дека неговиот следен автомобил нема да биде 100 отсто електричен. Тој ќе се одлучи за алтернативни електрифицирани системи како што се plug-in хибриди со високи перформанси или хибриди каде бензинскиот мотор продолжува да ги контролира перформансите.
Таков е новиот Bugatti. Tourbillon, наследникот на легендарниот Chiron, е претставен со моќен 16-цилиндричен мотор со помош на хибриден систем. За разлика од Rimac, Bugatti го продава секој автомобил што го произведува, иако секоја единица може да чини двојно повеќе од Nevera.
Богатите сметаат дека електричниот автомобил е сè освен ексклузивен. Живееме во свет каде што производителот на достапни мобилни телефони може да произведува и да успее преку ноќ со електричен автомобил со повеќе од 1.500 коњски сили – Xiaomi SU7 Ultra. Моќта повеќе не е синоним за реномирани брендови, но оваа нова реалност не ги интересира толку богатите.
Спортските автомобили со мотори со внатрешно согорување продолжуваат да ја зголемуваат продажбата. Цените на автомобилите на аукциите и препродажбите постојано растат, без никаков плафон на повидок. Милионерите трупаат термални SUS автомобили како јасен знак дека бензинот, далеку од исчезнување, е пожив од кога било.