Бразилскиот трговски претставник Хорхе Вијан изрази оптимизам дека моменталната меѓународна трговска клима е поволна за ратификација на договорот за слободна трговија меѓу Европската унија и земјите од Меркосур.
„Многу сме оптимисти, особено сега кога САД ги зголемија царините низ целиот свет,“ изјави за „Еуроњуз“ Хорхе Вијан, раководител на „АпексБразил“, бразилската агенција за промоција на трговијата и инвестициите.
Во декември минатата година, Европската комисија постигна политички договор со Аргентина, Бразил, Парагвај и Уругвај за создавање на една од најголемите зони на слободна трговија во светот. Договорот би опфатил околу 750 милиони луѓе и приближно една петтина од глобалната економија. За да стапи во сила, договорот треба да биде одобрен од Советот на ЕУ.
Сепак, не сите земји-членки на ЕУ се ентузијастички расположени. Одредени членки, предводени од Франција, се спротивставуваат, загрижени за потенцијална нелојална конкуренција и пониски еколошки стандарди во земјите од Меркосур.
„Моментално имаме објективна ситуација. Администрацијата на Трамп им штети на слободната трговија и мултилатерализмот, и сите мора да се прилагодат,“ истакна Вијан.
Тој предупреди дека евентуални американски царини од околу 20% врз европскиот извоз, кој изнесува повеќе од 600 милијарди долари годишно, би можеле сериозно да го погодат европското земјоделство, индустријата и производствениот сектор.
Одговарајќи на барањата на Франција за вклучување на таканаречени „огледални клаузули“, кои би барале увезените земјоделски производи да ги почитуваат истите стандарди како европските, Вијан посочи дека климатските разлики меѓу Европа и Бразил ги прават овие услови тешко применливи.
„Во Бразил имате производство базирано на тропска клима, додека во Европа е умерена клима. Климатските структури се многу различни,“ објасни тој.
Бразил се надева дека преку договорот ќе извезува не само клучни суровини, туку и обновливи извори на енергија во Европа. Вијан најави и дека бразилскиот производител на авиони „Ембраер“ планира милијарди долари инвестиции во Европа за производство на делови за авиони, дополнувајќи ја својата веќе постоечка фабрика во Португалија.
Во ЕУ, поддржувачите на договорот тврдат дека неговото склучување е важно за спротивставување на зголеменото кинеско влијание во Латинска Америка. „Кинеското влијание е реалност, но Европа е нашиот приоритет. Кина е најголемиот трговски партнер на Бразил, но повеќе по квантитет отколку по квалитет,“ заклучи Хорхе Вијан.