Батериите за електрични автомобили стануваат сè потрајни

од Vladimir Zorba
59 прегледи

Купувачите низ цела Европа ги избегнуваат половните електрични автомобили поради загриженост за животниот век на батеријата. Затоа цените на половни електрични автомобили паѓаат побрзо од цените на моделите со мотори со внатрешно согорување.

Затоа, холандското здружение на продавачи на автомобили и сопственици на услуги BOVAG ја повикува владата да воведе субвенции за половни електрични возила. Владата мора да биде јасна во врска со иднината на оваа област бидејќи издржливоста на возниот парк стагнира, а со тоа и одржливоста се намалува, според здружението, како што објави холандскиот AutoWeek. Расположението околу половни електрични автомобили во Холандија во моментов е толку негативно што овие автомобили стојат непродадени, а сопствениците се принудени да ги извезуваат, пишува Jutarnji.

Но, од друга страна, според BOVAG, расположението на пазарот на половни автомобили би можело да се подобри „бидејќи понудата на нови електрични автомобили сега е исклучителна и овие возила станаа со толку висок квалитет што можат да се купат со доверба“.

Тие тврдат дека повеќе нема сомнение за животниот век на батеријата и дошле до заклучок дека батеријата ќе го надживее автомобилот. BOVAG дошол до овој заклучок за време на студиско патување во земјата на електричните автомобили – Норвешка. „Никој повеќе не се грижи за траењето на батеријата таму. Едноставно, тоа не е проблем таму“, рече претставник на BOVAG.

Во „Авилу“, компанија која произведува дијагностичка опрема за мерење на деградацијата на батериите кај електричните возила, имаат сличен став за денешните батерии: „Батериите траат доста долго, тоа сигурно е докажано“, рече Марсел ван Ренселаар од „Авилу“. „Батеријата може да издржи одреден број циклуси на полнење, и тогаш е готово. Со литиум-јонска батерија, претпоставуваме повеќе од 1.000 пати целосно полнење и целосно празнење. Ако можете да патувате 350 км со полна батерија, тоа лесно значи вкупно 350.000 километри. Но, со plug-in хибрид, проблемот се јавува многу порано. Со досег од 40 километри, батеријата во овој случај се троши побрзо и сигурно нема да го надживее автомобилот.“

Покрај тоа, возраста на батеријата игра улога во нејзиното абење. Батеријата старее исто како гумите со текот на годините, а ова се нарекува календарско стареење. Општо е познато дека литиум-јонските батерии траат околу 12 до 15 години. Од „Авилу“ истакнуваат дека немаат толку многу искуство со голем број стари електрични автомобили, дури ни во Норвешка. Затоа, сè уште не е јасно какви се точно негативните последици од календарското стареење на батеријата.

Слични содржини