Овогодинешниот Евровизиски натпревар во Базел веќе влезе во историјата како едно од најскапите и најамбициозните изданија на ова музичко натпреварување.
Подготовките за 69-то издание на Евровизија започнаа минатата година, веднаш по победата на швајцарскиот уметник Немо. На крајот од 2024 година, граѓаните на Базел гласаа со две третини гласови на референдум за издвојување на 35 милиони франци (околу 37 милиони евра) од градскиот буџет.
Вкупниот буџет е дури 65 милиони евра, а покрај градот, во финансирањето учествуваат и швајцарската национална телевизија SRG SSR (21 милион евра) и Европската радиодифузна унија EBU (6,4 милиони евра).
Економско влијание: 64 милиони евра преку туризам и малопродажба
Организаторите проценуваат дека директната економска корист за Базел ќе изнесува најмалку 60 милиони франци (околу 64 милиони евра). Според експертската анализа, хотелскиот сектор забележал зголемување на побарувачката од 280%, а цените за сместување се зголемиле повеќе од двојно во текот на неделата на натпреварување.
43.000 билети распродадени за 7 минути
Првата серија билети за финалето и полуфиналето – речиси 43.000 билети – беа распродадени за само седум минути, потврдувајќи ја огромната побарувачка и интересот од публиката низ цела Европа.
Ливерпул и Малме како претходни примери за успех
Ливерпул 2023: Економски импакт – 63 милиони евра, со 470.000 посетители.
Малме 2024: Градот инвестираше 2,5 милиони евра и заработи околу 40 милиони евра.
Торино 2022: Вкупен приход 23 милиони евра, медиумска вредност 66 милиони евра.
Долгорочните придобивки се поважни од краткорочните заработки
Властите во Базел очекуваат не само финансиска добивка, туку и зајакнување на културниот, научниот и туристичкиот имиџ на градот. Слично како и во Ливерпул, каде што се проценува дека вкупниот долгорочен ефект од конкуренцијата ќе достигне 293 милиони евра преку нови инвестиции и зголемен број на туристи.
Јавните пари се главен двигател, но и стратешка инвестиција
Повеќе од половина од средствата доаѓаат од јавни буџети, додека остатокот е финансиран од телевизиски станици, ЕБУ и спонзори. Евровизискиот натпревар за песна повеќе не е само музички спектакл – туку стратешка алатка за урбан и економски развој.
Скапо, но вреди
Со зголемувањето на трошоците за организација од година во година – од 23 милиони евра во Торино, над 63 во Ливерпул, до 65 во Базел – јасно е дека Евровизискиот натпревар станува сериозна деловна и промотивна алатка.
Дигиталната видливост, растот на посетите и економските мултипликатори го прават настан што ги враќа парите инвестирани во градовите домаќини многукратно.