Во близина на Вилнсдорф, на автопатот А45 во Германија, беше изведена неверојатна инженерска операција – мост тежок 40.000 тони беше преместен со прецизност од само неколку милиметри, додека сообраќајот сè уште се одвиваше непречено на веќе изградениот дел од конструкцијата. Во текот на последните неколку недели, шест челични мостови, високи 70 метри, беа подигнати за околу два сантиметри.
Помеѓу носечките греди и темелите беа поставени посебни плочи што служат како лизгачки лежишта. Со помош на специјални хидраулични преси, мостовите буквално беа „извозени“ како по шини, без потреба од демонтажа. Според информациите објавени од германскиот јавен сервис „Tagesschau“, ова е првпат во Германија ваква техника да се користи на ваков обемен проект.
Претставници на Сојузното министерство за транспорт истакнаа дека методот може да се применува и на други стари и дотраени мостови, особено во долините каде ваквите конструкции се чести. Со тоа, би се заштедило драгоцено време и значителни средства. Сепак, секој случај би се разгледувал поединечно – бидејќи не секогаш има доволно простор за ваква техника.
Овој чекор доаѓа во време кога Германија се соочува со сериозна инфраструктурна криза. Илјадници мостови низ земјата се во запуштена состојба, а само на автопатот А45 треба да се заменат повеќе од 60 мостови. Новата германска влада веќе најави дека ќе го забрза процесот на санација и замена на овие мостови, со цел да се избегнат сообраќајни колапси.
Конкретниот случај се однесува на мостот кај Ринсдорф, чија реконструкција започна пред околу осум години. Прво беше изградена едната половина од новиот мост, потоа стариот беше урнат, по што беше изградена и втората половина. Конечното поместување на мостот се изведе во среда, со вонредна прецизност и без затворање на автопатот.
Ова е особено значајно ако се спореди со ситуацијата кај вијадуктот Рамеде во Лиденшајд, кој е целосно затворен веќе повеќе од три години, што предизвикува огромни проблеми за локалното население и економијата.
Благодарение на ваквите иновативни решенија, Германија се надева дека ќе може да се справи со својата инфраструктурна криза – и тоа без да ги остави граѓаните да чекаат со часови во сообраќајни метежи.