Германската автомобилска индустрија би можела да изгуби уште речиси 100.000 работни места до 2030 година

Од 2019 година, во секторот веќе се изгубени 55.000 работни места. До 2030 година, постои ризик дека ќе бидат намалени уште речиси 100.000 работни места.

од Vladimir Zorba
7 прегледи Фото: Јутјуб/Принтскрин/ДВ

Кризата во германската автомобилска индустрија би можела да се продлабочи, според нова студија на Германскиот економски институт (IW), нарачана од Сојузното министерство за економија.

Од 2019 година, во секторот веќе се изгубени 55.000 работни места. До 2030 година, постои ризик дека ќе бидат намалени уште речиси 100.000 работни места.

Економистите ја анализирале структурата на создавање вредност и вработеност кај производителите на автомобили, добавувачите и компаниите поврзани со индустријата.

Според институтот, секторот моментално вработува околу 1,2 милиони луѓе. Од нив, само 182.000 се вработени во ветувачки области како што се електрификација, автоматизација и развој на мрежи.

Според прогнозите, околу 18.000 работни места би можеле да бидат изгубени во Германија до крајот на оваа година, а до 2030 година нивниот број би можел да достигне 98.000.

Автомобилската индустрија е клучно прашање за германската економија, рече Маркус Зедер, лидер на баварската регионална партија, Христијанско-социјалната унија (CSU). Тој повика на план од десет точки за зајакнување на секторот, кој го опиша како „срцето на националната економија“. Без автомобилската индустрија, рече тој, земјата ризикува колапс.

Експертот за автомобилска индустрија, Фердинанд Дуденхефер, рече дека предложениот пакет мерки на Зедер е повеќе збир на идеи отколку сеопфатен план за дејствување. Предлозите на Зедер вклучуваат задржување на автомобили со мотори со внатрешно согорување.