Мексико вчера соопшти дека ќе ги зголеми царините за автомобили од Кина и други азиски земји на 50 проценти, како дел од пошироката реформа на увозните давачки за која владата вели дека ќе ги заштити работните места, додека аналитичарите велат дека таа има за цел и да ги задоволи Соединетите Американски Држави.
Мексиканското Министерство за економија соопшти дека царините ќе бидат зголемени во секторите, од текстил и челик до автомобили, и ќе се применуваат за увоз во вредност од 52 милијарди долари. Кинеските автомобили, кои моментално се соочуваат со царина од 20 проценти, ќе бидат зголемени „до максималното дозволено ниво“ според правилата на Светската трговска организација, објави Ројтерс.
Министерот за економија Марсело Ебрард нагласи дека без одредено ниво на заштита, мексиканската индустрија „скоро не може да се натпреварува“, бидејќи кинеските автомобили влегуваат на пазарот по цени пониски од референтните цени. Ебрард претходно се спротивстави на ваквите мерки, велејќи дека тие се спротивни на целите за економски раст и контрола на инфлацијата. Сепак, аналитичарите велат дека овој потег е одговор на Мексико на притисокот од САД, а воедно се обидува да ја заштити и сопствената индустриска политика.
Пекинг остро одговори, велејќи дека се спротивставува на „принудата и ограничувањата под разни изговори“ и очекува Мексико да соработува со Кина за да помогне во закрепнувањето на светската економија и развојот на трговијата. „Цврсто ќе ги заштитиме нашите права и интереси според ситуацијата“, изјави портпаролот на кинеското Министерство за надворешни работи, Лин Џиан.
Планот сè уште треба да биде одобрен од парламентот. Тарифите ќе важат за земјите кои немаат трговски договори со Мексико, особено Кина, Јужна Кореја, Индија, Индонезија, Русија, Тајланд и Турција. Според министерството, мерките ќе опфатат 8,6 проценти од вкупниот увоз и ќе заштитат околу 325.000 работни места во индустријата и производството. Тарифа од 35 проценти е планирана и за челик, играчки и мотоцикли, додека текстилните производи ќе бидат оданочени со стапки помеѓу 10 и 50 проценти.
Одлуката доаѓа во време кога САД вршат притисок врз латиноамериканските земји да ги ограничат економските врски со Кина, со која Вашингтон се натпреварува за влијание во регионот. САД истакнуваат дека трговскиот дефицит на Мексико со Кина се дуплирал во изминатата деценија и достигнал 120 милијарди долари минатата година. САД и Мексико, заедно со Канада, имаат договор за слободна трговија и се најголеми трговски партнери еден на друг. Договорот, кој го заштити Мексико од повеќето царини на Трамп, е на разгледување следната година.