Иако Audi планираше да премине целосно на електрични автомобили до 2032 година, таа амбициозна цел, објавена пред само три години, сега е отфрлена. Извршниот директор Гернот Долнер неодамна изјави дека компанијата мора да остане флексибилна и ќе продолжи да продава бензински автомобили „уште седум, осум, можеби 10 години“, објави Motor1.com.
И покрај оваа промена на насоката, Долнер е убеден дека електричните возила се единствениот одржлив пат напред. Во интервју за германското бизнис списание WirtschaftsWoche, тој силно ја поддржа забраната за продажба на нови автомобили со бензински мотори во Европската Унија од 2035 година, нарекувајќи ги повиците за олабавување на забраната „контрапродуктивни“. Тој верува дека постојаните промени во ставовите меѓу производителите и регулаторите само „ги досадуваат клиентите“.
За разлика од BMW и Mercedes, кои отворено се спротивставија на забраната, Audi има поинаков пристап. Долнер инсистира дека електричните возила се единственото вистинско решение за намалување на емисиите на CO₂ во наредните години.
„Не знам за подобра технологија од електричниот автомобил за постигнување напредок во намалувањето на емисиите на CO₂ во сообраќајот во наредните години. Но, дури и без оглед на заштитата на климата, електричниот автомобил е едноставно подобра технологија“, нагласи тој.
Претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, минатиот петок се сретна со лидерите на автомобилската индустрија за да разговараат за рокот до 2035 година. Иако целта останува на сила, планираниот преглед на законодавството е поместен од 2026 година за оваа година, отворајќи простор за потенцијални промени.
Сепак, тешко е да се замисли дека конвенционалните бензински автомобили ќе бидат дозволени по 2035 година. Поверојатно сценарио е одобрување на plug-in хибриди и електрични возила со продолжен дострел, во кои моторот со внатрешно согорување служи исклучиво како генератор, а не за погон на тркалата. Оваа технологија, која BMW ја користеше во i3 пред повеќе од една деценија, повторно се враќа во фокусот.
Матичната компанија на Audi, Volkswagen Group, веќе развива нова платформа (SSP – Scalable Systems Platform) која поддржува токму таква технологија – користејќи го SUS моторот како генератор. Платформата ќе биде достапна во осум варијанти за различни сегменти, а се шпекулира дека Audi би можел да го предводи своето воведување во Европа со електричниот модел A4 за неколку години.
Зошто Audi се откажа од својата целосно електрична иднина? Иако глобалната побарувачка за електрични возила расте, германскиот производител се соочи со тешкотии. Испораките на електрични модели паднаа за 7,8 проценти минатата година, на 164.480 единици. Ваквите возила учествуваа само со 9,7 проценти од вкупните испораки, што покажува дека патот до целосно напуштање на моторот со внатрешно согорување е сè уште долг.
Како дел од групацијата Volkswagen, Audi има флексибилност да понуди бензински, plug-in хибридни и електрични модели. Во моментов, моторите со внатрешно согорување остануваат ‘рбетот на понудата, со поголема популарност и повисоки маржи на профит од електричните автомобили. Со профитот од продажбата на возила со конвенционални мотори Audi го финансира развојот на електричните автомобили на утрешнината.