Алуминиумот, произведен со употреба на обновлива енергија и рециклирани материјали, му помага на германскиот производител на автомобили Мерцедес-Бенц Груп АГ да ги намали емисиите на јаглерод диоксид во производството на својата нова линија електрични возила, што е дел од поширокиот напор за декарбонизација на работењето на компанијата, објави Ројтерс.
Мерцедес користи алуминиум со ниска содржина на јаглерод развиен во партнерство со норвешкиот производител на метали „Норск Хидро“ за производство на својот нов електричен CLA.
Соработката меѓу двете компании е пример за тоа како производителите на премиум производи за широка потрошувачка се подготвени да платат повеќе за суровини во замена за позелен профил, велат партнерите.
„Секако, постојат дополнителни трошоци за користење на челик или алуминиум со ниска содржина на јаглерод“, рече Гунар Гутенке, потпретседател за набавки и квалитет во Мерцедес-Бенц. „Одржливоста и пожелните производи како оние што ги произведуваме одат рака под рака“, додава тој.
Компаниите одбија да дадат детали за трошоците, но рекоа дека новиот модел CLA е произведен со 40 проценти помалку емисии од неговиот претходник со конвенционален мотор со внатрешно согорување.
Иако декарбонизирачките синџири на вредност можат да бидат скапи, партнерствата нудат начин за споделување на товарот, така што тој не го носат само производителите или клиентите, рече главниот извршен директор на „Норск Хидро“, Ајвинд Калевик.
Тој рече дека цената на металот не ги одвраќа купувачите, дури ни на пазарот на алуминиум.
„Забележуваме растечка побарувачка за производи со ниска содржина на јаглерод“, додаде Калевик.
Металот произведен за Мерцедес во фабриката на Норск Хидро во Аардал на брегот на Норвешка генерира само 3 килограми емисии на јаглерод диоксид по килограм алуминиум, во споредба со индустрискиот просек од 16,7 килограми, рекоа компаниите.
Легурата вклучува една четвртина од алуминиумскиот отпад, дополнително намалувајќи го обемот на примарен метал од енергетски интензивната печка за топење.
Мерцедес претходно беше критикуван за рекламна кампања во која се нагласува одржливоста во време кога компанијата се соочуваше со тужба од климатска група во Германија поради нејзиното влијание врз животната средина. Случајот беше отфрлен од германски суд во 2022 година.