Серија нови правила во ЕУ од 2026 година – автомобилите сериозно се менуваат и клиентите ќе го почувствуваат тоа

Од 2026 година, сопствениците на автомобили во Европската Унија ќе се соочат со големи промени. Новите правила ќе влијаат на сè, од емисиите и батериите до осигурувањето и безбедносните системи во автомобилите.

од Vladimir Zorba
15 прегледи Фото: Јутјуб/Принтскрин

Од 2026 година, сопствениците на автомобили во Европската Унија ќе се соочат со големи промени. Новите правила ќе влијаат на сè, од емисиите и батериите до осигурувањето и безбедносните системи во автомобилите.

Новите регулативи на ЕУ поставуваат јасни барања за емисиите, безбедноста и животниот век на возилата. Новиот стандард за емисија Euro 7 ќе стапи на сила за новите модели на автомобили и лесни комерцијални возила на 29 ноември 2026 година, според „HAK“.

Емисиите на ултрафини честички од бензинските мотори ќе се мерат попрецизно од порано. Честичките од сопирачките и абењето на гумите ќе имаат свои гранични вредности. Новите гуми ќе испуштаат помалку честички и веројатно ќе траат подолго. Електричните автомобили и plug-in хибридите, исто така, мора да ги исполнуваат строгите барања за издржливост на батериите. Ќе бидат воведени нови закони за батериите во електричните автомобили и хибридите за да се продолжи нивниот животен век.

Батеријата мора да обезбеди доволен капацитет во текот на целиот животен век на автомобилот. По 5 години и 100.000 км, батеријата мора да задржи најмалку 80 проценти од својот капацитет. Кога автомобилот ќе помине 160.000 км, капацитетот не смее да се намали на помалку од 72 проценти од оној на нова батерија. Производителите мора да документираат и докажат дека батериите и погонските системи ги одржуваат своите перформанси со текот на времето.

Од 1 јануари 2026 година, сите нови автомобили мора да бидат опремени со системот за итни повици Next Generation eCall, кој може автоматски да ги предупреди службите за итни случаи во случај на несреќа. Без овој систем, автомобилот нема да биде хомологиран, а од 2027 година, ниту еден нов автомобил не може да се регистрира без него. Системот работи и за електрични автомобили и хибриди и е пример за тоа како ЕУ сака да ја зголеми безбедноста на патиштата.

Компаниите што користат полесни камиони помеѓу 2,5 и 3,5 тони се соочуваат со нови барања за паметни тахографи. Од 1 јули 2026 година, тие ќе ги евидентираат времето на возење и одмор, граничните премини и обидите за манипулација.