Plug-in хибридните автомобили загадуваат 5 пати повеќе отколку што претходно се сметаше

Сопствениците очигледно ги возат многу повеќе на бензин отколку на електрична енергија

од Vladimir Zorba
15 прегледи Фото: Lexus

Нови податоци од Европската Унија покажуваат дека plug-in хибридните автомобили (PHEV) загадуваат многу повеќе отколку што покажуваат официјалните тестови.

Додека лабораториските податоци даваат просечни емисии од само 28 g CO2 на километар, реалните бројки собрани од 127.000 PHEV автомобили регистрирани во 2023 година откриваат емисии близу 139 g/km, или речиси пет пати повисоки. Сопствениците очигледно ги возат многу повеќе на бензин отколку на електрична енергија.

PHEV возилата, кои делумно работат на електрична енергија, но сè уште се потпираат на бензински или дизел мотори, моментално сочинуваат околу 8,6% од вкупната продажба на нови автомобили во ЕУ. Производителите на автомобили сакаат да продолжат да ги продаваат дури и по истекот на рокот на ЕУ за возила со нулта емисија во 2035 година. Тие се надеваат дека ЕУ ќе ги олабави правилата.

За да се реши ова несовпаѓање, ЕУ планира да го заостри коефициентот на корисност – формула што се користи за прилагодување на официјалните проценки на CO2 – за подобро да се одрази како всушност се возат овие автомобили.