Ферари верува дека бензинските мотори сè уште не го достигнале својот врв

Ферари неодамна привлече внимание со откривањето на прелиминарните технички спецификации за моделот Elettrica, што ќе биде првото влегување на компанијата од Маранело во сегментот на електрични возила. Но, ова не значи дека Ферари сигнализира постепено исчезнување на моторот со внатрешно согорување, туку всушност удвојување на уделот на SUS моторите.

од Vladimir Zorba
12 прегледи

Ферари неодамна привлече внимание со откривањето на прелиминарните технички спецификации за моделот Elettrica, што ќе биде првото влегување на компанијата од Маранело во сегментот на електрични возила. Но, ова не значи дека Ферари сигнализира постепено исчезнување на моторот со внатрешно согорување, туку всушност удвојување на уделот на SUS моторите.

Во 2022 година, Ферари предвиде дека до крајот на деценијата само 20 проценти од нивната понуда сè уште ќе користат исклучиво SUS мотори, меѓутоа, ревидираната стратегија објавена овој месец предвидува удел од 40 проценти на SUS мотори во вкупното портфолио до 2030 година. Уделот на хибридите останува непроменет, а Ферари се држи до првично најавените 40 проценти. Ова значи дека повеќето нови автомобили сè уште ќе имаат V6, V8 или V12 мотори во следните четири години.

Знаејќи дека нивните лојални обожаватели на Ферари остануваат посветени на SUS моторот, италијанската марка ќе продолжи да ги усовршува своите бензински мотори за подобри перформанси, а воедно ќе ги исполнува сè построгите регулативи за емисии. Зборувајќи на Денот на капиталните пазари, главниот директор за истражување и развој Ернесто Ласаландра ја потврди посветеноста на Ферари на традиционалните погонски склопови.

„Продолжуваме да ги развиваме нашите V6, V8 и V12 мотори со цел континуирано да ги подобруваме нивните перформанси и ефикасност, а истовремено да ги почитуваме новите глобални регулативи. Ќе продолжиме да нудиме SUS мотори во нашето портфолио на производи и да ги иновираме моторите со континуирано зголемување на специфичната моќност“, рече Ласаландра.

Тој наговести дека бројката од 296 коњски сили на литар на хиперавтомобилот F80, што е рекорд за патнички автомобил на Ферари, сè уште може да се надмине.

„Достигнавме нов врв во специфичната моќност, но ова не е крајот. Сакаме да продолжиме да се подобруваме, користејќи ја најновата технологија, нови материјали и иновативна архитектура на моторот“, додаде тој.

Сепак, тоа не е сè. Ако синтетичките горива станат попопуларни и пораспространети, моторите на Ферари ќе бидат подготвени.

„Ќе се погрижиме нашиот мотор да работи на алтернативни горива како што е е-горивото, и ќе бидеме подготвени ако или кога оваа технологија ќе стане широко распространета глобално“, рече Ласаландра.

Иако идејата за електрично возило може да звучи контраинтуитивно, построгите закони за емисии на крајот ќе го стигнат Ферари. Но, не станува збор само за задоволување на регулаторите. Компанијата е уверена дека може да развие возбудлив електричен автомобил за оние кои се отворени за идејата за укинување на моторот со внатрешно согорување.

Од друга страна, за оние кои не можат да замислат искуство без мотор со внатрешно согорување, сепак ќе има многу модели V6, V8 и V12 од кои ќе можат да изберат во годините што доаѓаат. Планирани се најмалку 20 нови автомобили помеѓу 2026 и 2030 година, што ги прави следните неколку години едни од најпрометните во историјата на компанијата.