Благодарение на безбедносните појаси и воздушните перничиња, безбедноста при патување со автомобил постојано се зголемува. Овие елементи почнаа да се користат во Германија во раните осумдесетти, а ефектот е многу видлив преку бројките.
Додека во Германија во 1984 година во сообраќајни несреќи загинале 12.041 лице, во 2019 година тој број паднал на 3.046 жртви.
Тоа што безбедносните појаси се користат во автомобилите долги години не значи дека тие постојано не се подобруваат. Инженерите работат на безбедносни системи кои со помош на сензори можат да ја одредат тежината на несреќата, тежината, висината и возраста на лицето на седиштето.
Како функционира таквата проценка?
Дури и пред да се активираат безбедносните системи, сензорите за брзина на возилото можат да ја проценат сериозноста на несреќата.
Сензорите на седиштата можат да дадат информации за тежината на патникот, како и за висината на патникот. Покрај тоа, должината на безбедносниот појас може да покаже дали на седиштето седи витка или силна фигура.
Од друга страна, камерата во внатрешноста може да обезбеди информации дали патникот седи во оптимална положба за воздушното перниче или дали функцијата на воздушното перниче ќе биде контрапродуктивна. Покрај тоа, идниот напредок во технологијата може да помогне да се одреди возраста на патниците.
Ова знаење ќе овозможи индивидуално, односно адаптивно активирање на безбедносните системи.
Постарите жени често страдаат од остеопороза, поради што коските стануваат потенки, што ги прави покревки и со поголема веројатност да се скршат. На пример, адаптивниот затегнувач на ременот го зема предвид овој факт и само го затегнува ременот на градниот кош онолку колку што е потребно за да се спречат сериозни повреди.
Адаптивното воздушно перниче, од друга страна, се надува доволно за да може лицето во возилото оптимално да ја користи целата напредна траекторија со воздушното перниче.
Инженерите на ADAC тестираа адаптивни безбедносни системи за да видат дали функционираат подеднакво добро за сите. За ова користеле 5 различни „кукли“ со тежина од 48 до 125 килограми и висина од 1,51 до 1,91 метри.
Куклите наизменично се ставаа во положбата на возачот и совозачот при тестовите за судар со брзина поголема од 50 km/h.
Заклучок?
Дебелите патници имаат поголем ризик дека во случај на удар, поради поголемиот обем на абдоменот – безбедносниот појас повеќе не може оптимално да го држи патникот и може да предизвика сериозни внатрешни повреди.
Дополнителните безбедносни системи, како што се воздушните перничиња за колена или седишта или повеќе затегнувачи на појаси, имаат позитивен ефект врз сериозноста на повредите кај екстремно дебели патници. Споредбата на традиционалните и адаптивните безбедносни системи покажа дека приспособливите безбедносни појаси и воздушни перничиња можат да го намалат товарот на патниците во случај на фронтален судир.
Со цел да се подобри заштитата на оваа група, дополнителни мерки, како што се дополнително затегнување на ременот, воздушни перничиња во седиштето или воздушни перничиња за колената, може да бидат ефективни.
ADAC препорачува секој патник во автомобил да ја најде оптималната положба за седење за да биде целосно заштитен со безбедносни системи.