Amazon се соочува со ГОЛЕМИ ПРОБЛЕМИ: Со помош на алгоритам ги зголемувале цените и ја задушувале конкуренцијата

од Vladimir Zorba
182 прегледи

Најголемата онлајн продавница во светот, Amazon, наводно остварила повеќе од милијарда американски долари профит со помош на алгоритам. Софтвер му помогнал на Amazon да открие колку што е можно повеќе да ги зголеми цените без реакција од конкурентите.

Дел од минатонеделната антимонополска жалба на Федералната трговска комисија (FTC) против Amazon излезе на виделина, а со тоа и повеќе детали за тајниот алгоритам за цени познат како „Проект Неси“.

FTC тврди дека овој алгоритам „нема валидно и разбирливо оправдување“, туку е обид да се задуши конкуренцијата.

Заедно со FTC – на чело со Лиза Кан, позната како жесток критичар на големите технолошки компании – Amazon е тужен од повеќе од десетина американски држави, обвинувајќи го гигантот за е-трговија дека користи различни тајни и нефер тактики за да ја задржи својата доминација на пазарот.

Како што известува „Регистер“, алгоритмот се користел за да се тестира колку високо Amazon може да ги зголеми цените пред конкурентите да ги намалат.

Доколку нејзините конкуренти не ги усогласат цените на нивото на кое Amazon ги подигнал, таа компанија автоматски би ги вратила цените на претходното пониско ниво.

„Неси“ исто така се користел за попуст на стоки, а алгоритмот ги стартувал попустите на Amazon доколку конкурентите ги намалиле цените.

Amazon, исто така, ќе ги задржел своите пониски цени на крајот на периодот на продажба, веројатно создавајќи убедлива причина за конкурентите сами да ја одредат таа пониска цена.

Неофицијално се знае дека Amazon на тој начин извлекол повеќе од милијарда американски долари дополнителен профит.

Компанијата тврди дека „Неси“ е погрешно карактеризиран проект. Сакаа, велат, да избегнат усогласување на цените, што би ги направило неодржливо ниски.

Проектот траел неколку години за подгрупа производи, но не функционирал според планираното, па бил прекинат пред неколку години.

FTC, исто така, го обвинува Amazon за наводно принудување на добавувачите да ги користат неговите услуги за испорака за да се квалификуваат за подобри цени.

Жалбата на FTC вклучува 20 точки, од кои повеќето се прекршување на државните антимонополски закони од 17 американски држави. Меѓу другото, компанијата е обвинета за одржување на федерален монопол и за нелојални методи на конкуренција.

Слични содржини