Првата „редовна“ туристичка сезона по пандемијата се покажа како успешна и рекордна во сите популарни медитерански земји.
Тие се фалат со своите извонредни резултати од јуни во Шпанија, Италија, Грција и Турција. И сите ги покачија цените. Претсезоната беше многу позитивна за сите, што покажува дека се повеќе луѓе ќе патуваат во нешто „поладните“ месеци, кога цените се пониски.
Многу тур-оператори ги продолжија летовите до медитеранските дестинации до средината на ноември бидејќи температурите се уште се високи. Сепак, врз основа на достапните податоци, тешко е да се одреди каде во Медитеранот беше најуспешен шпицот на сезоната.
Сите известуваат дека Грција, Шпанија и Италија се хит оваа сезона и покрај топлотните бранови, пожарите, сушата и намалувањето на водата. Така, Шпанија прими 10,01 милиони посетители за прв пат во јули, според податоците на Националниот институт за статистика (INE). Според податоците на INE, во првите седум месеци Шпанија имала 47,6 милиони пристигнувања, што е зголемување за 20,9 отсто во однос на минатата година.
Годишен пораст
Најмногу Британци годинава отпатувале во Шпанија, дури два милиони од нив, што е за седум отсто повеќе од лани во јули. По нив следуваат Французите и Германците. Франција имала 1,6 милиони туристи, што е годишен пораст од 11 отсто, додека Германија забележала повеќе од еден милион посетители, што е пораст од 4,8 отсто.
Шпанците останаа без добар дел од домашните гости на кои летувањето во сопствената земја им стана прескапо. Цените на хотелските соби на Коста дел Сол се зголемени за 33 проценти во споредба со 2019 година. Изнајмување на автомобили, авионски билети, ресторани, барови на плажа и аранжмани исто така се зголемени.
Повеќе гости
Ова ќе биде одлична туристичка година и за Грција и веруваат дека би можеле да ја надминат 2019 година кога примија околу 33 милиони гости и имаа приходи од туризмот над 18 милијарди евра. Националната банка на Грција наведува дека имало 10 отсто повеќе пристигнувања во претсезоната отколку во истиот период во 2019 година. Аналитичарите предвидуваат пет отсто зголемување на бројот на гости во однос на рекордната 2019 година и потрошувачка до 21 милијарда евра .
Во Турција во исто време се задоволни, но и разочарани од сезоната бидејќи очекуваа повеќе по добрата 2022 година. Бидејќи ги покачија цените поради високата инфлација, поголемата побарувачка и трошоците, стравуваат дека тоа може да влијае на следната сезона. Затоа што Турција, која беше синоним за европските потрошувачи за одлична вредност за парите, односно поевтини пакет аранжмани, веќе не е таква. Бројот на туристи кои ја посетиле Турција во првата половина од годинава е зголемен за 17 отсто во однос на истиот период лани и достигна 22,9 милиони.
Приходите од туристичкиот сектор достигнаа 21,7 милијарди долари во првите шест месеци од 2023 година, што е зголемување од 27 отсто во споредба со претходната година.