Дури и пред неодамнешната ескалација на американско-кинескиот тарифен спор, американскиот производител на паметни телефони Apple претрпе тежок удар на многу важниот кинески пазар за него.
Додека продажбата на паметни телефони од домашните производители расте, продажбата на моделот iPhone на Apple бележи голем пад.
Помеѓу јануари и март, Apple продаде 9,8 милиони iPhone-и во Кина, што е за девет отсто помалку од пред една година.
Пазарниот удел на американската компанија на кинескиот пазар падна на 13,7 отсто, откако во истиот период лани беше 15,6 отсто. Тоа го турна Apple на петтото место меѓу најголемите производители на паметни телефони во Кина, според прелиминарните податоци од компанијата за истражување на пазарот IDC.
И покрај падот, Apple беше единствениот не-кинески производител кој влезе во првите пет производители на паметни телефони во Кина, пишува SEEbiz.
Најголем дел од пазарот зазеде кинескиот конкурент Xiaomi во првиот квартал. Компанијата, чија понуда на производи вклучува сè, од паметни телефони преку домашни апарати до електрични возила, продаде 13,3 милиони паметни телефони на домашниот пазар во првиот квартал, што е за 39,9 отсто повеќе од пред една година. Субвенциите на Пекинг погодни за потрошувачите ја зголемија побарувачката за поевтини производи, објави германската новинска агенција dpa.
Apple се соочува со зголемена конкуренција во Кина во последниве години. Додека во последниот квартал од минатата година сè уште водеше со тесна разлика во рангирањето на најголемите производители на паметни телефони во земјата, оваа година мораше да го признае поразот не само од Xiaomi, туку и од пкинеските Huawei, Oppo и Vivo.
Аналитичарите велат дека побарувачката може да се намали во следните квартали поради трговскиот спор меѓу Пекинг и Вашингтон, бидејќи одмаздничките царини ги зголемуваат трошоците за бизнисите и го повредуваат расположението на потрошувачите.