Многумина мислеа дека теренските возила со купе линија ќе завршат како краткотраен тренд. Сепак, бранот што го започна оригиналниот BMW X6 во 2007 година е сè уште многу жив речиси две децении подоцна.
Audi верува дека сè уште има простор на пазарот за таканаречени купе-SUV модели, и веќе има неколку од нив во понуда.
По целосно електричниот Q4 Sportback E-Tron, бензинскиот Q5 Sportback и Q8, сега новиот Q3 Sportback носи купе изглед на компактниот кросовер од Инголштат.
Во споредба со стандардниот Q3, линијата на покривот на верзијата Sportback е спуштена за 2,9 см.
Далеку е од вистинско купе, бидејќи сè уште е теренец со „дополнителна“ врата, иако Audi тврди дека нуди „купе естетика“.
Како што се очекуваше, спуштањето на покривот ја намалува практичноста: максималниот капацитет на багажникот сега изнесува 1.289 литри со спуштени задни седишта, 96 литри помалку отколку во стандардниот Q3.
Помалите стаклени површини, исто така, ја намалуваат видливоста одзади. Но, и покрај овие компромиси и повисоката цена во споредба со класичниот Q3, SUV-от во купе стил е сè уште доволно популарен за да оправда нова генерација.
За Audi, инвестицијата е минимална: освен ревидираниот облик на каросеријата, Q3 Sportback е практично клон на стандардниот Q3.
Sportback задржува сè што видовме на обичниот кросовер кога дебитираше пред неколку месеци.
Од рачката на менувачот на десната страна од воланот до интегрираната рачка за бришачи и трепкачи на левата страна, тоа е речиси идентично.
Сепак, Audi му дава на Sportback 18-инчни тркала како стандард, додека Q3 доаѓа со поедноставен сет 17-инчни тркала, а врвните верзии нудат бандажи до 20 инчи.
Во борбата против BMW X2, Q3 Sportback нуди бензински мотори 1.5 и 2.0 TFSI, дизел 2.0 TDI, како и plug-in хибрид базиран на помал бензински мотор.
Само помоќната верзија 2.0 TFSI доаѓа со Quattro погон, додека другите модели се исклучиво на предните тркала.
Основниот бензински мотор со благ хибрид и деактивирање на цилиндрите произведува 150 КС (110 kW) и 250 Nm максимален вртежен момент, а е спарен со 7-степенски DSG менувач.
Следен е 2.0 TFSI со 265 КС (195 kW) и 400 Nm, со Quattro погон на сите четири тркала.
Дека Audi не ги заборавил љубителите на лифтбековите сведочи 2.0 TDI со 150 КС (110 kW) и 360 Nm, но без погон на сите четири тркала.
И овој мотор го користи истиот DSG менувач. Дизел верзијата со погон на сите тркала наводно не е достапна при лансирањето.
Најинтересната верзија е plug-in хибрид, но само со погон на предните тркала. Таа комбинира 1,5-литарски бензински мотор и електричен мотор, со вкупна моќност од 272 КС (200 kW) и 400 Nm.
Има батерија од 19,7 kWh, која овозможува опсег до 120 км според WLTP и DC полнење до 50 kW, при што 10 до 80% од капацитетот се полни за помалку од 30 минути. Менувачот е 6-степенски автоматски.
Audi веројатно ќе ја прошири понудата подоцна, вклучувајќи помоќни S и RS верзии кои ќе имаат Quattro како стандард.
Како и обичниот Q3, Sportback може да се нарача со акустични стакла на предните странични прозорци, што е прв пат ова стакло да биде достапно на компактен Audi.
Ова би требало значително да ја намали бучавата во кабината и да ви овозможи целосно да уживате во опционалниот аудио систем Sonos со 12 звучници и 420 вати.
Дигитална инструмент табла од 11,9 инчи и инфозабавен екран од 12,8 инчи доминираат на контролната табла, додека бројот на физички копчиња е намален бидејќи контролите за климатизација се префрлија на екран на допир.
Меѓу поплаките се сјајната црна пластика и капацитивните копчиња. Дури и Audi призна дека квалитетот на ентериерот повеќе не е на нивото од минатото, но ветува подобрувања во идните модели.
Во Германија, основниот Audi Q3 Sportback започнува од 46.450 евра, или 1.850 евра повеќе од еквивалентниот Q3.