Автомобилите во Германија стануваат се потивки. Споредувајќи ги возилата од 2018 и 2022 година, просечното ниво на бучава што го произведуваат паднало од 70 на 67,7 децибели, според Федералната управа за моторен сообраќај.
Намалувањето звучи скромно, но повеќето експерти сметаат дека пад од пет децибели ги тера луѓето да ја доживуваат бучавата како половина гласна. За субјективна перцепција, 2,3 децибели помалку е прилично голема разлика.
Електричните автомобили, можеби изненадувачки, не направија никаква разлика во однос на бучавата, наспроти нивниот придонес во намалувањето на емисиите.
Имено, е-автомобилите во официјалните мерења не се толку тивки како што се очекуваше. Целосно електричниот Tesla, на пример, е еден од најбучните во статистиката и дефинитивно над просекот.
Кои се причините? Пред се, електричниот автомобил нема менувач, потсети Мајкл Еберт од компанијата за технички преглед Tuv Süd. „Затоа тие забрзуваат исклучително силно – што значително ја зголемува бучавата од гумите, дури и ако самиот мотор не е толку гласен“.
Покрај тоа, постојат посебни карактеристики на постапката за мерење. Е-автомобилите се многу потешки од автомобилите со внатрешна компресија.
Колку е помоќен автомобилот според неговата тежина, толку е поголема веројатноста да се помести за време на тестот – а забрзувањето во петтата брзина е многу потивко од бучавата од моторот во втората брзина.