Околу 35% од Американците мислат дека културата на бакшишот е излезена надвор од контрола – пет процентни поени повеќе од минатата година – додека нешто помалку од две третини имаат негативен став за бакшишот, според новото истражување на Bankrate.
Оваа година, 59% од Американците имаат негативен став кон барем еден аспект на бакшишот – од размислување дека бизнисите треба подобро да ги плаќаат своите вработени, до иритација на претходно внесените бакшиш екрани, до збунетост околу тоа колку бакшиш треба да се остави – што е малку помалку во споредба до 66% минатата година, покажа истражувањето.
Постарите генерации, како што се „бејби бумерите“ и „Ген X“, имаат понегативен став за бакшишот – со 72% и 62% соодветно имаат најмалку едно негативно мислење – во споредба со помладите генерации како што се „милениумците“ и „Ген З“, од кои 51% и 45% имаат барем еден негативен став.
Додека процентот на луѓе кои секогаш оставаат бакшиш за услуги како што се шишање, вечера во услужен ресторан или возење такси се зголеми благо од минатата година, секој од тие проценти се намалил за најмалку седум процентни поени во споредба со 2021 година.
Квалитетот на услугата останува најголемиот фактор за повеќето кои оставаат бакшиш, покажа истражувањето, при што 64% од луѓето велат дека износот на бакшишот зависи од услугата, додека само 10% велат дека секогаш ја наплаќаат истата сума, без оглед на квалитетот на услугата.
Иако „Ген З“ и „милениумците“ имаат помалку негативни мислења за бакшишот, тие исто така помалку конзистентно даваат бакшиш во некои ситуации во споредба со постарите генерации. Истражувањето покажа дека 78% од „Ген Х“ и 86% од „бејби бумерите“ велат дека секогаш даваат бакшиш за келнери, во споредба со само 35% од „Ген З“ и 56% од „милениумците“.
И до 34% од испитаниците се иритирани од претходно внесените екрани за бакшиши што, покажуваат истражувањата, може да доведат до помалку бакшиш. Само 14% од луѓето рекле дека даваат повеќе бакшиш кога ќе им се претстави со претходно поставен екран, додека 25% од луѓето рекле дека даваат помалку или воопшто не даваат бакшиш кога ќе им биде претставен таков екран.
Од пандемијата „Ковид-19“, Американците изразија фрустрација поради растечкото очекување дека треба да наплаќаат повеќе работи отколку пред пандемијата. Студијата на Истражувачкиот центар Пју минатата година покажа дека повеќе од 70% од Американците велат дека се очекуваат бакшиш на повеќе места сега отколку пред пет години, а феноменот дури е наречен „типфлација“.
NPR објави дека пандемијата довела до повеќе бакшиш бидејќи луѓето се обидувале да покажат благодарност до оние кои продолжиле да работат за време на пандемијата, а технологијата – како претходно поставените екрани со совети што луѓето не ги сакаат – исто така го олеснила поттикнувањето на бакшишот.
Тед Росман, виш аналитичар во Bankrate, во соопштението за истражувањето рече дека „бакшишот стана скриен данок“, додавајќи дека компаниите не сакаат повеќе да ги зголемат цените и можат да го користат бакшишот како начин да се осигураат дека работниците заработуваат пари „без потребата работодавачот да ги сноси трошоците“.