Како дел од напорите да го направи јавниот транспорт поеколошки, Барселона ќе ја користи енергијата од сопирачките на своите подземни возови за полнење на електрични автомобили.
Шеснаесет метро станици во Барселона се дел од новиот проект „Metro charge“, при што енергијата од сопирачките на подземните возови се користи за напојување на возовите и самите станици, додека остатокот се испраќа преку кабли до површината за напојување на приклучок на станицата за возила во приватна сопственост.
Бернардо Еспиноза, 49-годишен инженер, секој ден патува со метро, а поседува и хибриден автомобил, а само што дознал дека има ново место за полнење на електрични автомобили.
– Пријатно сум изненаден, бидејќи имам електричен автомобил и постојано барам каде да го приклучам. А ако е од енергијата од сопирачките на метрото, тогаш уште подобро – изјави Еспиноза.
Регенеративните сопирачки се во возовите со децении, а се користат и во некои автомобили. Тие се состојат од електричен мотор кој ја доловува енергијата што се користи за време на сопирањето. Таа енергија може веднаш да се искористи за забрзување на возилата или, во случајот со метро системот во Барселона, да се испрати по кабли за снабдување со електрична енергија до станица или полнач за електрични автомобили.
Алваро Луна, професор по електротехника на Политехничкиот универзитет во Каталонија, рече дека системот е иновативен по тоа што овозможува рециклирана енергија да се пренасочува кон специфични локални намени, во овој случај за напојување на електрични автомобили паркирани во близина.
– Бидејќи станиците за полнење се поставени во близина, енергијата наместо да се враќа во општата електрична мрежа, оди директно во станиците за полнење, а тоа му овозможува на давателот потенцијално да понуди пониски цени. Можеме да кажеме дека е иновација во урбанистичкото планирање, да може да се комбинира користењето на енергијата во градот – рече Луна.
Подоброто користење на енергијата стана клучно за намалување на зголемената глобална температура.
Минатата година, на преговорите за климата, членките на ОН и Групата 20 индустријализирани и земји во развој се согласија да ја удвојат енергетската ефикасност до 2030 година.
Жорди Пикас, шефот на метрото во Барселона, рече дека јавното претпријатие проценува дека може да ги поврати 7,3 милиони евра потрошени за „наплата за метро“.
Системот, кој вклучува соларни панели, ги обезбедува сите енергетски потреби на 28 од 163 метро станици, од светла до лифтови и системи за вентилација и заштедува шест отсто од вкупната енергија што ја троши метрото, според Пикас.
Во просек, 2,3 милиони луѓе се возат со метро во Барселона секој работен ден.