Германскиот автомобилски гигант BMW објави загрижувачки деловни резултати за првата половина од 2025 година.
Добивката по оданочување се намали за дури 29 проценти во споредба со истиот период минатата година и изнесува 4 милијарди евра. Ова е трета година по ред во која BMW бележи пад на профитот во првата половина од годината.
Главните причини за падот се увозните тарифи, слабото работење на кинескиот пазар и падот на вредноста на американскиот долар, објави концернот со седиште во Минхен.
И покрај негативните трендови, BMW стои постабилно од своите конкуренти: Volkswagen (VW) и неговата подружница Audi изгубија повеќе од една третина од профитот, Mercedes-Benz бележат пад од повеќе од 50%.
Извршниот директор на BMW, Оливер Зипсе (61), тврди дека овие резултати сè уште покажуваат колку е робустен и отпорен на кризи деловниот модел на BMW. Во првата половина од годината беа продадени околу 1,2 милиони возила, што е стабилно во споредба со конкуренцијата, особено во сегментот на електрични возила. Сепак, вкупните приходи се намалија за 8% на 67,7 милијарди евра.
Царините и американскиот пазар се главните предизвици за BMW
BMW плаќа царина од 31% за увоз на електрични модели на Mini од Кина во Европската Унија, што е значителен товар за бизнисот. Се проценува дека царините ќе ја намалат профитната маржа на компанијата за 1,25 процентни поени во текот на годината, што претставува загуба од неколку милијарди евра.
За разлика од Audi, BMW има своја фабрика во САД, каде што произведува околу половина од автомобилите што се продаваат на американскиот пазар. Доколку се спроведе моментално предложеното укинување на царините за увоз на автомобили од САД во ЕУ, BMW би можел делумно да ги надомести загубите.
Планираната добивка пред оданочување останува на ниво од минатогодишните приближно 11 милијарди евра, а досега има евидентирано 5,7 милијарди евра.
Кинескиот пазар и електричните автомобили – слаба точка за сите германски производители
Покрај американските царини, сите германски производители на автомобили, вклучувајќи го и BMW, се соочуваат со интензивна ценовна војна на кинескиот пазар, особено во сегментот на електрични возила, каде што заостануваат зад кинеските конкуренти. Многу производители веќе почнаа да отпуштаат вработени, но BMW засега ги избегнува таквите мерки.