Бродовите во близина на Ормутскиот теснец емитуваат необични пораки во обид да избегнат напади, бидејќи остануваат сомнежи за примирјето меѓу Израел и Иран. Необични сигнали се користат од почетокот на конфликтот меѓу Израел и Иран претходно овој месец.
Претседателот на САД, Доналд Трамп, посредуваше во примирјето со кое заврши 12-дневната војна. Сепак, Заедничкиот поморски информативен центар (JMIC) предупредува дека поморската закана останува висока.
„Перцепцијата меѓу сопствениците на бродови е дека поради сложената природа на превозот, тешко е да се знае или јасно да се утврди синџирот на сопственост на националностите кои може да бидат под поголема закана во превозот, како што се британските, американските или израелските“, рече Ејми Даниел, извршен директор на Виндвард.
Комерцијалниот сообраќај веднаш се зголеми по примирјето.
Виндвард рече дека 55 бродови испратиле 101 нетипична порака низ Персискиот Залив и Црвеното Море од 12 до 24 јуни. Некои од пораките гласеле „во кинеска сопственост“ и „руска сурова нафта“ бидејќи бродовите од тие земји имаат помала веројатност да бидат цел.
Комерцијалниот поморски сообраќај се зголеми за 30% на 24 јуни, денот по прекинот на огнот, според JMIC. Околу една петтина од светската потрошувачка на гориво и нафта поминува низ Ормускиот теснец. Бродовите обично ги емитуваат своите дестинации. Повремено, бродовите испраќаат и пораки како „вооружен чувар на бродот“ за да ги одвратат пиратите или други напади.
„Пред 12 јуни, необични пораки можеа да се видат само во Црвеното Море. Никогаш не сум ги видел во Персискиот Залив“, забележа Даниел од Виндвард. Црвеното Море е во фокусот на серија напади на Хутите откако избувна војната меѓу Израел и Газа.
Електронски пречки во регионот
Контејнерскиот брод со панамско знаме Јуан Ксијанг Фа Жан, кој пловеше кон Пакистан, вчера го емитуваше сигналот „Пристаниште во Карачи – сите кинески“ додека го преминуваше Ормускиот теснец.
Супертанкерот со кинеско знаме Јуан Јанг Ху вчера наутро емитуваше сигнал „кинески брод“ додека го преминуваше Ормускиот теснец. Тој транспортираше сурова нафта од Саудиска Арабија до Кина. Сигналот се смени во „CN NBG“, ознаката за кинеското пристаниште Нингбо-Џоушан, откако бродот го напушти теснецот.
Контејнерскиот брод Кота Кабар, кој пловеше под сингапурско знаме, сигнализираше „брод без врски со Израел“ додека пловеше низ Црвеното Море.
„JMIC“, исто така, предупреди за електронски пречки во регионот што влијаат на Глобалниот навигациски сателитски систем. Прекинот на тој систем може да предизвика бродовите да отстапат од курсот, зголемувајќи го ризикот од судири со други бродови или пречки.