Водечкиот кинески производител на електрични возила BYD ги ревидира своите европски операции по стратешки погрешните чекори, вклучително и неуспехот да потпише доволно дилери и да вработи директори со познавања од локалниот пазар и да понуди хибриди на пазарите отпорни на целосно електрични возила, изјавија за Ројтерс шестмина сегашни и поранешни директори на BYD.
BYD брзо се придвижи за да се справи со овие рани неуспеси на овој критичен извозен пазар, во голема мера ја прошири својата продажна мрежа и нудејќи големи пакети за плати на стекнатите директори на европските производители на автомобили, особено од Stellantis, рекоа директорите.
Кинескиот лидер во електрични возила објави во декември дека plug-in хибридите ќе бидат клучни за неговата европска стратегија. Одлуката уследи откако специјалниот советник на BYD за Европа, Алфредо Алтавила – меѓу клучните директори вклучени во повторното лансирање на BYD во Европа – го советуваше основачот и претседател на BYD, Ванг Чуанфу, дека стратегијата за чисто ЕВ сè уште е тешко да се продаде во многу европски земји.
„Тој ја прифати пораката многу брзо и им даде придонес на инженерите на BYD дека секој нов модел ќе треба да доаѓа и во EV и во хибридна верзија за Европа“, изјави Алтавила за Ројтерс. „Потребно е да се едуцираат клиентите во зелената транзиција“.
Пријавено е ангажирање на одредени европски директори, а BYD јавно ги призна проблемите на германскиот пазар. Ова е првиот детален извештај за проблемите идентификувани од страна на извршните директори во BYD и нејзините систематски напори за нивно решавање. Повеќето директори зборуваа под услов да останат анонимни за да разговараат за чувствителните стратешки прашања.
BYD одби да коментира.
Во декември, Алтавила во Италија објави дека plug-in хибридите ќе бидат „срж на стратегијата на BYD во Европа“ напред, додавајќи дека би било „глупаво“ да се оди против преференциите на потрошувачите нудејќи само електрични возила.
BYD првпат му пристапи на Altavilla, поранешен извршен директор на Fiat-Chrysler, минатиот јуни и го објави своето именување во август. Работел како виш советник во фирмата за приватен капитал CVC Capital Partners.
Алтавила за возврат ангажираше неколку менаџери со ѕвезди во подем од Stellantis, вклучувајќи ја Марија Грација Давино да ја води Германија и неколку други земји од Централна Европа, Алесандро Гросо во Италија и Алберто Де Аза во Шпанија. Кинескиот производител на автомобили им понуди значително зголемување на платите и „можност за раст“, рече актуелниот извршен директор на BYD.
„Тоа не беа луѓе што бевме среќни да ги изгубиме“, рече извор на Stellantis запознаен со работата на директорите што ги „украде“ BYD.
Како уште еден знак за решеноста на BYD брзо да ги зајакне своите европски операции, компанијата минатата година го постави својот втор извршен директор, Стела Ли, задолжена за регионот.
Таа го замени поранешниот европски директор Мајкл Шу, кој предвиде дека BYD ќе освои најмалку 5% од европскиот пазар на електрични возила пред да започне со производство во својата прва европска фабрика во Унгарија подоцна оваа година. Сепак, BYD ја заврши 2024 година со само 2,8% удел и продажба од вкупно 57.000 возила, под очекувањата на компанијата.
Итноста на BYD да расте во Европа делумно произлегува од неговиот рекорд на зголемена продажба во Кина, која се зголеми седум пати од 2020 година на 4,2 милиони возила во 2024 година.
BYD, исто така, се соочува со кинески ривали кои брзаат да влезат во Европа, вклучувајќи ги Chery, Geely, Xpeng и неодамна Changan. Сите кинески производители на автомобили се соочуваат со притисок да растат на странските пазари за да го зголемат профитот, што е тешко да се одржи во Кина поради долготрајната ценовна војна меѓу многуте брендови на електрични возила.
Партнерите на BYD и експертите од индустријата велат дека BYD ги препознал проблемите во Европа и решително тргнал да ги реши.
„Тие го сфаќаат ова многу сериозно, но треба да разберат дека градењето позиција во Европа бара време“, рече Тим Албертсен, извршен директор на Ayvens, една од најголемите европски лизинг компании и партнер на BYD во регионот. „Исто како што европските или американските производители на автомобили доаѓаат во Кина, она што Кинезите го прават добро во Кина не секогаш функционира во Европа“.
Има рани знаци дека повторното лансирање на BYD во Европа се исплати. Европските продажби на BYD, вклучително и Велика Британија, се зголемија за повеќе од тројно во првиот квартал од 2025 година на повеќе од 37.000 возила, во споредба со околу 8.500 во првиот квартал од 2024 година.