Кинескиот производител на електрични возила BYD размислува за изградба на трета европска фабрика за склопување во Германија, откако ја отвори својата прва во 2024 година. Најголемата европска економија се спротивстави на царините на Европската комисија (ЕК) за увоз на електрични возила произведени во Кина, пишува Ројтерс, цитирајќи извор запознаен со ова прашање.
Производителите на автомобили со седиште во Кина сакаат да се прошират на Стариот континент со градење фабрики на локално ниво и со тоа избегнување на европските царини. Овие компании, пак, страдаат од прекумерен капацитет дома и бараат други пазари за да го продаваат вишокот на производство.
Потпретседателката на BYD, Стела Ли, претходно овој месец во интервју за Automobilwoche рече дека нејзината компанија размислува да постави трет објект кој ќе му служи на европскиот пазар во следните две години – покрај двете фабрики во изградба во Унгарија и Турција.
Изворот посочува дека Германија е најверојатниот избор на BYD, иако прашањето сè уште не е конечно решено поради високите трошоци за работна сила и енергија во земјата, ниската продуктивност и слабата флексибилност. Конечна одлука се уште не е донесена.
Компанијата гледа на различни локации во Западна Европа за својата трета фабрика бидејќи се обидува да стекне одредено признание меѓу потрошувачите.
Во меѓувреме, BYD се придржува до условот на кинеските власти да не инвестира во земји кои ги поддржаа европските царини, додаде изворот. Ова значи дека BYD нема да избере земја како Италија или Франција, бидејќи тие ги поддржаа трговските бариери.
Ројтерс во јануари објави дека кинеските производители на автомобили испитуваат некои германски фабрики кои се очекува да се затворат, особено локациите на Фолксваген.
Фабриката на BYD во Унгарија треба да започне со производство во октомври, додека фабриката во Турција се очекува да стапи во функција во март 2026 година. Кога ќе бидат целосно оперативни, капацитетите ќе имаат вкупен производствен капацитет од 500.000 автомобили годишно.
Во меѓувреме, експанзијата на кинеските автомобилски компании во Европа останува во стагнација. Азиските производители имаа 7,8% од европскиот пазар на електрични возила во јануари. Овој удел продолжи да флуктуира помеѓу 7,5% и 8,5% во шесте месеци до крајот на јануари по неколку години брз раст. Продажбата забележа интензивна реконструкција на кинеските брендови, при што BYD успеа да ја смени MG од првото место.
За да напредува во Европа, BYD ја зголеми својата палета на производи за локалните потрошувачи. Компанијата се подготвува да го претстави достапниот и популарен модел Atto 2 во Кина на сите поголеми пазари во регионот. Цените на моделот ќе стартуваат од околу 29 илјади. евра во Франција, а слично ќе биде и во другите земји.
Во јануари BYD забележа 4.669 продажби во земјите од Европската унија (ЕУ), Обединетото Кралство и Европската асоцијација за слободна трговија (ЕФТА), според пресметките на Jato Dynamics. Тоа е 44% повеќе од продажбата на MG.
Севкупно, кинеските марки продале 23% повеќе возила во Европа на почетокот на годината отколку во истото време во 2024 година.