Кинескиот автомобилски гигант BYD се подготвува за голем чекор напред на европскиот пазар со својот премиум бренд Denza. Планот е да отвори мрежа од сопствени дилери и да лансира серија модели кои директно ќе се натпреваруваат со култни возила како што се Land Rover Defender и Range Rover.
Denza ја имаше својата британска премиера на престижниот Фестивал на брзината во Гудвуд, каде што на публиката им ги претстави атрактивниот Shooting Brake Z9 GT, B5 SUV со големина на Defender 110 и луксузниот миниван D9. Потпретседателката на BYD, Стела Ли, во интервју за Autocar, нагласи дека овие три модели се само почеток на амбициозен план за преобликување на европскиот пазар на премиум автомобили.
„Премиум сегментот е од суштинско значење за нас“, рече Ли. „Оваа година на Гудвуд претставуваме три модели на Denza кои носат сосема ново искуство и го потврдуваат нашиот фокус на највисоката класа.“
Амбициозен влез на пазарот
Првиот модел што ќе пристигне во Велика Британија на почетокот на 2026 година е Z9 GT, достапен со електрични или plug-in хибридни погони. D9 plug-in хибридниот MPV ќе следи само неколку месеци подоцна, додека моќниот B5 SUV со до 677 коњски сили се очекува до крајот на годината.
Интересно е што B5 се продава во Кина под името Bao 5, како дел од новата линија Fangchengbao на BYD. Ли потврди дека компанијата планира да понуди и други модели од таа линија во Европа под брендот Denza. Тука спаѓаат B8, поголем 4×4 plug-in хибрид во класата на Toyota Land Cruiser и Land Rover Defender 130, и Tai 3, робустен електричен кросовер од средна големина.
Ли, исто така, го истакна N9 на BYD, голем „lifestyle“ електричен SUV кој треба да се натпреварува со претстојниот Range Rover Electric, како потенцијално засилување на европската понуда. Иако не откри точни датуми, таа најави дека проширувањето на гамата на Denza може да се очекува со темпо од околу еден нов модел на секои шест месеци.
Независен бренд со луксузни салони
Denza ќе биде позициониран во Велика Британија како целосно независен бренд, со свои салони на локации одвоени од постојните на BYD. Ли објави дека салоните ќе бидат „исклучително убави“ простори, дизајнирани како „кристална кутија“ со модерен, минималистички декор и изобилство од стаклени површини.
Целта е јасна: Denza не смее да се перцепира само како под-бренд на BYD. „Клучно е клиентите да разберат дека ова е премиум производ“, објасни Ли, повлекувајќи паралела во која Denza е она што е Audi за Volkswagen.
Технологијата како главен адут
Ли е убедена дека дизајнерските и техничките иновации ќе ѝ помогнат на Denza да се бори против етаблираните играчи како што се BMW и Mercedes. Како извонредни атрибути на моделот Z9, таа ги посочи неговиот драматичен стил, можноста за вртење во место, функцијата на независно паркирање и можноста за автоматско поврзување со полначот.
Со моделот B5, тој ја гледа клучната предност во однос на конкурентите како што е Land Rover Defender во супериорните можности за теренско возење и напредната технологија. „Нашата технологија е, би се осмелила да кажам, до десет пати понапредна од онаа што ја нудат традиционалните брендови. Ние нудиме сосема ново искуство“, изјави таа со сигурност.
Внатрешност на Denza N9
Како крунски доказ, Ли потврди дека сите електрични модели на Denza ќе бидат компатибилни со новите ултра-брзи полначи на BYD од 1.000 kW, кои додаваат 400 километри опсег за само пет минути. Откако беа воведени во Кина, BYD сега е во преговори со партнери за распоредување на овие, убедливо најбрзи полначи, низ цела Велика Британија.
Сите автомобили на Denza се опремени и со автономниот систем за возење „Божјо око“ на BYD. Системот користи лидар и нуди автономија од ниво 2+, што значи дека сè уште бара постојан надзор од возачот. Иако технологијата сè уште не е одобрена за употреба на патиштата во Велика Британија, Ли вели дека системите се подготвени за ажурирања преку антена штом ќе се воспостави законската рамка.