BYD ветува дека ќе соработува со Tesla во борбата против автомобилите на бензин

од Vladimir Zorba
0 прегледи

Водечкиот кинески производител на електрични возила BYD вети дека ќе соработува со ривалот Tesla во борбата против автомобилите на бензин, истовремено инсистирајќи на тоа дека Пекинг е „поотворен“ за странски бизнис од Западот.

„Наш заеднички непријател е автомобилот со мотор со внатрешно согорување. Треба да работиме заедно… за да ја промениме индустријата“, рече извршната потпретседателка на BYD, Стела Ли во интервју за „Фајненшл Тајмс“.

И покрај нејзините коментари, двата производители на автомобили се натпреваруваат да бидат најголемата светска групација за електрични возила. BYD се стреми кон брз раст на продажбата на напредни електрични возила во Европа со повеќе понуди на производи од американската компанија. Tesla, од друга страна, претрпе пад на продажбата во Европа поради зголемениот политички активизам на Илон Маск.

Говорејќи во салонот на BYD во Лондон, Ли рече дека Кина е подготвена да ги сподели клучните технологии во електричните возила и автономното возење со странски компании и покрај зголемените трговски тензии со Брисел и Вашингтон.

„[Кинеската] влада е поотворена, па можеби има многу погрешна перцепција овде“, рече таа.

Таа додаде дека кинескиот пазар на автомобили е „татковина на иновациите“ и ги покани странските компании да дојдат во Кина. „Владата ќе ве поддржи и ќе работи со вас за да овозможи реализација на која било технологија“, рече таа.

BYD минатиот месец откри дека напредните функции за паметно возење преку неговиот систем за самоуправување „Божје око“ ќе станат достапни за клиентите во повеќето негови модели без дополнителни трошоци.

Оваа најава предизвика загриженост низ целата индустрија за пониски приходи за такви технологии за помош на возачот, а аналитичарите предвидуваат дека целиот пазар ќе биде принуден да ја следи популаризацијата на функциите за паметно возење.

Групата поддржана од Ворен Бафет, исто така, агресивно навлегува на европските пазари со планови за локално производство преку своите фабрики во Унгарија и Турција за да се справи со повисоките царини од ЕУ за увоз на електрични возила произведени во Кина. BYD, исто така, собра 5,6 милијарди долари преку продажба на акции во Хонг Конг за да помогне во експанзијата во странство, според поднесеното барање објавено во вторникот.

Но, Брисел, исто така, сака кинеските компании да ја префрлат интелектуалната сопственост на европските компании во замена за субвенции од ЕУ. Во меѓувреме, Пекинг, реагирајќи на растечкиот западен протекционизам, сигнализираше дека сака кинеските компании да ограничат одредено напредно производство во странство.

Во последниве години, Кина, исто така, постепено ги прошири контролите на извозот од ограничувањата на материјалите од батерии, како што се ретките земји, до технологијата и процесите што ги претвораат рафинираните ретки земји во метали и постојани магнети што се користат во електричните возила.

На прашањето за неодамнешните политички случувања во ЕУ за споделување технологија, Ли рече дека не обрнува внимание на политиката бидејќи таа е „краткорочна“ и на крајот потрошувачите ќе изберат подобар производ.

Ли рече дека BYD ќе им донесе опции на европските потрошувачи надвор од електричните возила – како што е plug-in хибридот Seal U – во светло на падот на продажбата на електрични возила на водечките европски пазари и со хибриди кои не подлежат на тарифите против субвенционирање на ЕУ. Исто така, планира да го лансира својот премиум бренд Denza подоцна оваа година.

Пазарниот удел на BYD на електрични автомобили со батерии во Западна Европа, вклучително и Велика Британија, беше 2 отсто минатата година, според Schmidt Automotive Research.

Ли потврди дека BYD не планира да увезува електрични возила во САД, кои минатата година воведоа царина од 100 отсто за увоз на кинески електрични возила. Во четвртокот, американскиот претседател Доналд Трамп објави дополнителни царини за увоз од Кина и ги потврди плановите за продолжување на воведувањето давачки за Мексико и Канада почнувајќи од следната недела, Ли рече дека не е донесена одлука за плановите на BYD да изгради фабрика во Мексико.

Таа рече дека не е загрижена за глобалното забавување на транзицијата кон електрични возила како резултат на политиката на Трамп. Зборувајќи за оддалечувањето од бензинските возила во Кина, таа рече:

„Зошто луѓето сè уште избираат електрични возила? Затоа што е подобар автомобил, попаметен автомобил…и е подобар квалитет“.

Слични содржини