Citroen неодамна ги изненади сите со интересен деловен потег.
Французите ги намалуваат цените до шест илјади евра по модел на возило, како за моделите со бензински мотори, така и за електричните автомобили.
Постојат многу причини за паѓање на цените. Од една страна, тука се слабите продажни бројки на марката Citroen. Освен тоа, особено во Германија, автомобилите се помалку се купуваат поради инфлацијата и економската неизвесност.
Заостанатите испораки од годините на пандемијата, во кои дилерите речиси ги доделуваа посакуваните модели наместо да ги продаваат, сега завршија. Овој потег на француската компанија веројатно се должи на влезот на пазарот на бројни кинески производители на автомобили со релативно ниски цени.
Во пролетта 2023 година, на германскиот пазар имаше само 30 модели кои беа достапни за помалку од 20 илјади евра, од кои ниту еден не беше модел на VW.
Дури и VW Polo ги помести границите. Најевтиниот Polo моментално чини 21.590 евра, додека цената на Golf е речиси 30.000 евра.
Mini-SUVs Taigo и T-Cross се поевтини, но сепак чинат повеќе од 22 илјади евра. Паралелно со речиси апсурдните цени на новите автомобили, се намалува и бројот на мали автомобили, што дополнително ја зголемува просечната цена.
Citroen, на пример, ја прекина својата класа C1 за да понуди нови, скапи електрични автомобили и модерни теренци. Исто така, VW Up, Opel Karl и Adam, Peugeot 108 и Ford Ka веќе не се достапни и ќе ги следат многу други модели.
Климатската политика на ЕУ е делумно одговорна за смртта на малите автомобили бидејќи ги прави поскапи со сè построги стандарди, истовремено принудувајќи ги производителите да се префрлат на електрични автомобили, без кои не може да се намалат ограничувањата на возниот парк на ЕУ.
Сепак, електричните автомобили сè уште се генерално поскапи од автомобилите со мотори со внатрешно согорување, што ја зголемува просечната цена на новите автомобили.
Потегот на Citroen би можел да биде само почеток. Ова го претпоставува и менаџерот на новата платформа за споредба на автомобили Carwow.
„Падот на цените ќе продолжи и во следните неколку месеци, бидејќи притисокот кај производителите да продаваат е огромен во моментов. Во последните три месеци, забележавме просечно намалување од 1,7 отсто на бруто каталошките цени за сите брендови на Carwow. Во споредба со мај 2023 година, дури 2,3 отсто“, вели експертот.
Падот на цените, меѓу другото, значи дека се намалуваат цените на лизингот, а високо се субвенционираат подобро опремените модели.
Падот на цените во последните три месеци е најголем кај Jeep (минус 12 проценти) и Peugeot (минус 10 проценти), а по нив е Citroen со минус 9 проценти. Кај Volvo цените се намалени за 8 проценти, а кај Renault за 5 проценти. За останатите споменати брендови намалувањето е помало од 5 отсто, покажува анализата на податоците.
Кога станува збор за електричните модели, меѓу другите има поволни услови за Renault Twingo Electric, Cupra Born и Citroen e-C4.
Но, можете да добиете и добри цени за мотори со внатрешно согорување, на пример Citroen C5 Aircross.
„Citroen ги намали цените за 13 отсто на сите модели. За да се овозможи намалувањето на цената, марката повеќе нема да ги нуди своите автомобили во пет, туку во три нивоа на опрема“, пишуваат германските медиуми. Може да има уште еден пад на цената на Tesla.
„Гледаме пад на цените за BMW, Citroen, Cupra, Ford, Genesis, Jeep, Lexus, Mitsubishi, Mini, Peugeot, Renault, Tesla и Volvo“, рече шефот на Carwow. Сепак, вистински одржлив надолен тренд во премиум сегментот се уште не е видлив, пишуваат германските медиуми.
Производителите и трговците на мало очигледно сакаат да задржат високи маржи што е можно подолго на нивните скапи модели од средната и високата класа, пишува списанието „Fenix“.