Купувањето нов автомобил стана помалку прифатливо за германските потрошувачи во последниве години. Помеѓу 2019 и 2024 година, просечниот нето годишен приход во најголемата економија во Европа се зголемил за 24 проценти, додека просечната цена на нов автомобил скокнала за околу 40 проценти, според неодамна објавена студија.
Просечниот нето годишен приход во Германија се зголемил од околу 26.100 евра на речиси 32.400 евра помеѓу 2019 и 2024 година, додека просечната цена на нов автомобил скокнала од околу 30.200 евра на 41.800 евра.
Во 2019 година, на купувачите им биле потребни 1,16 години приход за да купат нов автомобил, а минатата година таа бројка се зголемила на 1,29 години, според студијата на Оливер Вајман и фирмата за истражување на пазарот Jato Dynamics.
Речиси половина од зголемувањето на цените е предизвикано од преминот од мотори со внатрешно согорување на електрични и хибридни возила. Инфлацијата и други економски фактори, исто така, одиграа улога, според германската новинска агенција dpa.
Во исто време, поевтините модели од почетно ниво станаа поретки на пазарот, поради што сè повеќе потрошувачи прибегнуваат кон финансирање, лизинг или купување половни возила. Според студијата, продажбата на нови автомобили во Германија се намалила за 22 проценти во периодот што се разгледува.
Главен фактор при купување автомобил останува куповната цена, но неодамнешна студија на германскиот институт Фраунхофер покажа дека мора да се земат предвид вкупните трошоци за сопственост на возилото. Институтот процени дека сопствениците кои можат да го полнат своето електрично возило дома или на работа ќе ги надоместат повисоките трошоци за купување електричен автомобил во рок од три години поради пониските трошоци за работа и одржување, пренесува dpa.