Ако сте меѓу оние кои се чувствуваат лошо кога возат електрични автомобили, не сте сами. Научниците го истражиле овој проблем и утврдиле дека не е прашање на имагинација и ја пронашле причината за непријатноста, а предложиле и решение.
Електричните автомобили се потивки, поелегантни и попрефинети од возилата со мотори со внатрешно согорување и се дизајнирани да го направат возачот да се чувствува порелаксирано, но за другите патници може да биде сосема поинаква приказна. Голем број корисници на социјалните медиуми тврдат дека почувствувале мачнина додека се возеле на задното седиште на електричен автомобил и се прашуваат дали е тоа нормално, но научниците велат дека не го замислуваат тоа.
Луѓето можат да чувствуваат мачнина при движење додека возат електрични автомобили дури и кога не се користи целосната моќност на возилото, иако со децении патуваат во автомобили со SUS мотори без никакви проблеми.
Постојат неколку причини за ова. Некои од нив се поврзани со начинот на кој возачот ги користи контролите на електричното возило, додека други се поврзани со начинот на кој мозокот ги обработува сигналите што ги прима додека вози.
Оние кои возеле електричен автомобил знаат дека тој го испорачува целиот вртежен момент во еден миг, што му дава многу енергија на почетокот и при мали брзини. Некои првични модели на електрични автомобили имаат ужасно чувствителна педала за „гас“, и иако производителите ја калибрирале за да го направат одговорот „помазен“, возачот кој неодамна се префрлил од SUS автомобил на електричен може да има проблеми со забрзувањето. Можеби е најдобро да се вклучи еко режимот во тој случај, кој е секогаш поблаг.
Слична е ситуацијата со забавувањето поради регенеративно сопирање, особено ако е поставено на висок режим или се користи режим со една педала. Штом возачот ќе ја тргне ногата од педалот за „гас“, автомобилот забележливо почнува да забавува, што значи дека мора да биде мерен во своите движења за да се спречи гадење кај патниците. Но, дури и тогаш, продолженото забавување, кое е значително различно од краткото, агресивно забавување на кое сме навикнати кај конвенционалните автомобили со мотори со внатрешно согорување, сепак може да предизвика мачнина при движење.
Дел од проблемот е што нашите мозоци се навикнати да примаат сигнали од звукот, вибрациите и движењето што доаѓаат од моторите со внатрешно согорување. Ова е нешто што потсвесно го учиме со години, но електричните возила не ги даваат истите сигнали.
„Зголемената мачнина при движење кај електричните возила може да се припише на недостатокот на претходно искуство на седиштата за возачот и совозачот, бидејќи на мозокот му недостасува прецизност во проценката на силите на движење. Мозокот се потпира на претходното искуство стекнато во други видови автомобили. Кога открива нова средина, мозокот треба да се навикне на неа бидејќи нема претходно искуство во тој контекст. Затоа речиси сите се разболуваат во бестежински средини, на пример“, изјави истражувачот Вилијам Емонд за „Гардијан“.
Некои експерти веруваат дека производителите на автомобили можат да помогнат во намалувањето на мачнината при движење со воведување визуелни знаци во внатрешноста на автомобилот, како што се промените во амбиенталното осветлување, што ќе му помогне на мозокот да разбере што ќе се случи.