Нискобуџетната марка Dacia на Renault претстави прототип на електричен мини автомобил кој би можел да чини помалку од 15.000 евра и да стане конкурентна алтернатива на евтините кинески електрични автомобили, објави „Ројтерс“.
Концептот Hipster Concept би можел да влезе во производство ако Европската унија се согласи да создаде нова категорија мали автомобили кои се долги само три метри и тежат помалку од 800 килограми. Најкраткиот автомобил на пазарот во Европа во моментов е градскиот автомобил „Т03“ на „Leapmotor“, кој е подолг за 62 сантиметри.
Hipster е „концепт на смелата визија на Dacia за урбана, прифатлива и секојдневна мобилност“, изјави извршната директорка на Dacia, Кетрин Адт, која неодамна се пресели од Mercedes-Benz. „Доколку се појави можност за масовно производство, ние сме подготвени“, додаде таа.
Поедноставен автомобил за намалување на трошоците
Hipster со три врати ќе има максимална брзина од околу 90 км/ч и опсег од 150 км. Според Dacia, просечниот автомобил поминува помалку од 40 км на ден со просечна брзина од 56 км/ч.
Dacia, исто така, го поедностави Hipster за да ги намали трошоците – автомобилот има платнени седишта, минимална електроника, рачни прозорци и рачки на вратите наместо рачки. Ќе биде достапен во една боја, како сиво-сината кај прототипот.
Renault и Stellantis водат кампања за нова категорија мали автомобили во ЕУ, инспирирана од јапонскиот Kei Cars, која би имала помалку задолжителни карактеристики од поголемите автомобили, особено во однос на безбедноста.
Поддржувачите тврдат дека градските или приградските автомобили можат да се справат без многу од овие карактеристики, а воедно да останат безбедни, и дека ова е единствениот начин значително да се намалат тежината и трошоците.
Dacia вели дека просечната цена на новите автомобили се зголемила за 63 проценти помеѓу 2001 и 2020 година, а европските купувачи имаат потреба од попристапни модели. Но, новата категорија мали автомобили што е во преговори веројатно ќе биде условна.
„Прописите сигурно ќе бараат автомобилот да се произведува во Европа“, изјави за „Ројтерс“ Дејвид Дуранд, директор за дизајн на Dacia. „Исто така, треба да го развиеме соодветниот индустриски модел“, додаде тој.