Dacia ја разгледува можноста за производство на мало, едноставно градско возило во стилот на Citroen Ami, во обид да влезе во брзорастечкиот пазар за урбана мобилност.
Spring веќе се етаблира како еден од најпопуларните електрични автомобили во Европа, но останува потенцијалот да се придобие на урбаниот пазар на мали ЕВ, како што откри шефот на дизајн Дејвид Дуранд за Autocar.
Додека се прашуваше дали на автомобилите им е место во најзафатените урбани средини – „зошто ви треба автомобил во центарот на градот?“ – тој призна дека јавниот превоз не одговара на сите и дека велосипедите не се мобилно решение за секого. „Две тркала се опасни за многу луѓе“, рече Дуранд. Тој призна дека е обожавател на пристапот на Citroen Ami да им служи на градските возачи, а на прашањето дали Dacia може да лансира конкурентен производ, тој рече: „Ние разгледуваме сè“.
Ami е едно од најевтините и најлесните електрични возила во Европа (технички е квадрицикл, а не автомобил) и работи без скапа опрема како климатизација и систем за инфозабава. Dacia несомнено би тргнала на сличен пат кога ќе влезе на пазарот на квадрицикли, а минатогодишниот концепт Manifesto даде совети за тоа како планира да ја комбинира корисноста со достапноста во идните модели.
Секој од идните производи на Dacia се заснова на дериват на CMF-B архитектурата на матичната компанија Renault, освен Spring, која се базира на помалата платформа CMF-AEV само со електрична енергија.
Не е јасно дали оваа платформа може дополнително да се намали за да обезбеди основа за вистински градски EV „sub-A0“, но новиот бренд за мобилност на Renault, Mobilize, неодамна го откри возилото Duo EV дизајнирано за шеми за споделување автомобили и тоа ќе формира логична основа за кој било еквивалент на Dacia.
Дуранд е убеден дека европските влади треба да направат повеќе за да го поттикнат купувањето на мали електрични автомобили. Укажувајќи на јапонската класификација „kei car“ како пример за тоа како регулативата може да поттикне усвојување на поефикасни автомобили за простор – нудејќи даночни олеснувања, осигурување и паркирање за возила под одредена големина – тој посочи дека Dacia ќе влезе на овој пазар само доколку правните услови беа соодветни.
„Регулативата сè уште не постои. „Ништо не ги тера купувачите да купат автомобил под Spring“, рече тој.
Во меѓувреме, шефот за продажба и маркетинг на брендот, Ксавиер Мартинет, посочи дека Dacia нема да се стреми да ја прошири својата линија со цел да обезбеди конкурент во секој сегмент: „Мораме да знаеме кога да престанеме. Не треба да стигнеме до 15 возила. Треба да ја одржиме оваа дисциплинирана, ограничена понуда“.