Освен метеорскиот успех на Tesla и брзиот раст на кинеските производители, нема големи успешни приказни во автомобилската индустрија во последните 20 години. Автомобилската индустрија се соочува со неколку предизвици на кои се чини дека не им се гледа крајот, иако има исклучоци од оваа мрачна слика. Dacia е еден од нив, а сега Citroen сака да стане таков.
Од 2004 година и лансирањето на Logan, „евтината“ марка на Groupe Renault претрпе голема трансформација која стана главен играч на европскиот пазар на автомобили и суштински дел од плановите за глобална експанзија на францускиот производител на автомобили.
За 20 години работа, правилното позиционирање на брендот во комбинација со ефикасна стратегија им овозможи на Романците да постигнат исклучително добри продажни резултати. Минатата година Dacia продаде повеќе од 650.000 автомобили во регионите каде што работи.
Ако го погледнеме и обемот на автомобили на Dacia кои стратешки се продаваат под брендот Renault на одредени пазари, бројката од речиси 950.000 продадени автомобили не е ни најмалку за потценување. Со сето тоа, да не заборавиме дека Sandero е убедливо најпродаваниот автомобил во Европа оваа година.
И покрај јасните показатели и докази за успехот на Dacia, во последните 20 години немало други производители на автомобили кои ја повториле оваа формула. На ова да додадеме дека дел од континуираниот раст, забележан од романската марка, сега се прелева на поголеми сегменти, бидејќи Duster е на прагот да влезе во „топ 10“ најпродавани модели во Европа.
Сепак, Dacia добива ривал кој би можел да го повтори овој успех или подобро кажано да ја ископира нивната формула. Погодувате, тоа е Citroen, кој е најблизок од 15-те постоечки марки Stellantis до ваков потфат, особено затоа што групата има за цел да се репозиционира и да ја игра играта на Dacia со достапни автомобили.
Се започна со откривањето на четвртата генерација на градскиот модел C3, кој во својот концепт ги има сите исти атрибути како и бестселерот Sandero Stepway.
Овој хечбек првично беше претставен во Индија и Бразил користејќи ја платформата Smart Car на Stellantis. Замислен е како „глобален“ автомобил кој ќе им се допадне и на пазарите во развој (Индија, Латинска Америка) и на развиените пазари како Европа. Така, C3 не е замислен само со Европа на ум, туку и поекономични пазари во развој. Тоа значи помали трошоци за производство и пониска крајна цена, што е првиот и можеби најважниот предуслов.
Оваа формула е применета и на втората генерација на C3 Aircross, кој сега е поголем B-SUV со 7 седишта и релативно поевтин од претходната генерација. Овие два модели се дел од планот C-Cubed да го направи Citroen поглобален и попристапен автомобилски бренд.
Исто така, новопретставениот Citroen C5 Aircross Concept треба да биде 95 отсто сличен на сериската верзија и на нишан го има Dacia Bigster. Новиот C4 наводно ќе го таргетира Duster.
За сите овие модели, голем тест ќе биде прво Франција, а потоа и Европа воопшто. Аналитичарите предупредуваат дека станувањето „нова Dacia“ во Европа може да биде мудар, но и многу ризичен потег.
Citroen до сега имаше специфично позиционирање, за кое може да се каже дека е некаде во недефинирана средина, па иако имаат многу поширок асортиман на автомобили, не треба да чуди што за 10 месеци од годинава продале 150.000 автомобили помалку од Dacia, која има само пет модели во својата гама.
Поради својата долга историја, имиџ и технолошки напредок, француската марка ги има сите предуслови да им понуди на клиентите подобри автомобили од Dacia според својата формула. Сепак, менувањето на стратегијата за продажба и заработка повеќе изгледа правилно, освен ако тоа не е неуспешно и клиентите не го отфрлат. Ваквиот проблем веројатно би бил последното нешто што газдите во Франција го сакаат на своето биро.