Производителите на автомобили се собираат за да отворат фабрики на нова локација на Блискиот Исток. Земја која до неодамна не би ја поврзале со автомобилската индустрија е на пат да стане нова автомобилска сила. Саудиска Арабија полека станува жариште на производството на автомобили на Блискиот Исток. Но, како се случи тоа?
Работите тргнаа во полн ек во 2023 година кога Lucid отвори „Advanced Manufacturing Plant 2“ во богато кралство од Блискиот Исток. Американскиот производител го склопува моделот Air таму користејќи комплети кои се претходно произведени во главната фабрика на компанијата во Каса Гранде, Аризона. Сепак, целта на фабриката е да стане целосно развиен производствен погон до крајот на оваа деценија. Доколку сè оди според планот, фабриката ќе може да произведува до 150.000 возила годишно, кои има намера да ги продава во Саудиска Арабија, како и на извозните пазари, според „Јутарњи“.
Иако фабриката на Lucid не беше големо изненадување со оглед на тоа што Јавниот инвестициски фонд на Саудиска Арабија во тоа време поседуваше над 60 проценти од акциите на американскиот производител на автомобили, новиот учесник сигурно беше. Hyundai сега започна со изградба на нова фабрика во автомобилскиот кластер „Крал Салман“ во рамките на економскиот град „Крал Абдула“, нов град во Саудиска Арабија кој беше создаден пред две децении за да привлече инвестиции и да стане центар за логистика и производство во земјата. Тоа ќе стане првата „производствена база“ на компанијата на Блискиот Исток и ќе ги постави „темелите за Hyundai да стане водечки бренд во Саудиска Арабија“.
Фабриката е предвидено да се отвори во четвртиот квартал од 2026 година, а годишниот производствен капацитет ќе биде 50.000 автомобили. Компанијата не откри кои модели ќе се произведуваат во објектот, но потврди дека ќе произведува возила со електричен погон, како и мотори со внатрешно согорување.
Објектот Hyundai Motor Manufacturing Middle East (HMMME) е заедничко вложување помеѓу производителот на автомобили и Јавниот инвестициски фонд на Саудиска Арабија. Вториот ќе има 70 проценти удел, додека Hyundai ги контролира преостанатите 30 проценти.
Иако Саудиска Арабија е невообичаено место за производство на автомобили, нејзиниот ултрабогат суверен фонд за богатство ги привлекува производителите на автомобили да отворат фабрики во земјата. Инвестициите се дел од националниот проект за развој познат како Визија 2030, кој има за цел диверзификација на економијата. Како дел од тој напор, Саудиска Арабија сака да биде помалку зависна од производството на нафта, а производството на возила е дел од тој план.