Дали Volkswagen и понатаму останува германска компанија?

од Vladimir Zorba
78 прегледи

Volkswagen произведува и продава возила низ целиот свет. Овој концерн е првично германски, но е „по дома“ и во Кина, Бразил и САД. Таа зависност од странските пазари наскоро би можела повторно да го прогонува.

Volkswagen е германски производител на автомобили, но работи на глобално ниво и зависи од многу други земји за да ги одржува своите производствени линии.

Volkswagen – најголемиот од дванаесетте марки на истоимениот концерн – произведе повеќе од 4,8 милиони автомобили ширум светот во 2023 година и генерира приход од над 86 милијарди евра (90,2 милијарди долари). Ова е зголемување од 17 отсто во однос на претходната година, покажуваат податоците од годишниот извештај објавен во март 2024 година, пишува Дојче веле.

Но, тие убави времиња се во минатото. Пазарот во меѓувреме значително се промени, особено кога станува збор за електричните возила. А потоа, тука се и погрешните проценки на раководството на Volkswagen кои го загрозуваат успехот на компанијата.

Домашни и глобални проблеми

Побарувачката за нови возила во Европа опаѓа и можеби никогаш нема да го достигне нивото пред пандемијата на корона, кога годишно се продаваа 17 милиони возила. Побарувачката за возила на Volkswagen особено опадна откако кинеските конкуренти го презедоа глобалниот пазар на електрични возила.

Во првите девет месеци од минатата година, Volkswagen продаде 2,26 милиони возила ширум светот. Ова е нешто повеќе отколку во истиот период лани и приходите се благо зголемени. Сепак, оперативната добивка, според концернот, паднала за речиси 37 отсто – од 2,12 милијарди евра во првите три квартали од 2023 година на 1,34 милијарди евра во истиот период минатата година. Причина: повисоки фиксни трошоци и реструктуирање.

Назад дома во Германија, ситуацијата во Volkswagen е напната. Компанијата најави драстични намалувања. Зголемените цени на енергијата по прекинот на испораките на руски гас, кинеската конкуренција, високите германски трошоци за работна сила и претстојните американски тарифи – сите бараат промена на насоката.

Како што соопшти компанијата на 20 декември минатата година, со синдикатите е постигнат договор за постепено укинување на 35.000 работни места, додека останатите работници на Volkswagen во Германија ќе мора да се откажат од зголемувањето на платите и бонусите во наредните години.

Дали другите земји можат да профитираат од проблемите на локациите на Volkswagen во Германија?

Volkswagen во Европа и ширум светот

Volkswagen вработува 76.000 работници во Германија и дополнителни 63.000 ширум светот.

Дали поради близината со клиентите или поевтината работна сила – компанијата има голема мрежа на производствени локации низ светот. Покрај Германија, моментално има производствени капацитети и во Полска, Шпанија, Португалија и Словачка.

По инвазијата на Украина во 2022 година, сите погони во Русија беа затворени, вклучително и една голема фабрика, а увозот беше запрен. Една година подоцна, Volkswagen го продаде целиот свој имот во таа земја, како и другите европски производители на автомобили. Планираната фабрика во Турција не беше реализирана поради пандемијата Ковид.

Покрај тоа, Volkswagen произведува возила во Аргентина, Бразил, Мексико, САД, Кина, Индија и Јужна Африка. Надвор од Европа, најголемите инвестиции на Volkswagen се во Кина, а потоа следат Мексико и Бразил.

Долгата бразилска историја на Volkswagen

Првата фабрика на Volkswagen надвор од Германија беше отворена пред седум децении во далечниот Бразил. Денес, Volkswagen do Brasil е, според компанијата, најголемиот производител во таа земја. Минатата година беше произведено 25 милионито возило.

Иако Јужна Америка учествуваше со само осум проценти од продажбата во 2023 година, Volkswagen во моментов е многу зависен од Бразил. Компанијата ужива голема репутација таму и голем дел од возилата на бразилските патишта доаѓаат од Volkswagen. Покрај тоа, продажбата расте.

Оваа позитивна вест од Бразил донекаде ја олеснува ситуацијата за концернот, но тој пазар е сè уште премал за да се компензира загубите во другите региони – а конкуренцијата не е далеку.

Мексико како порта на американскиот пазар

Иако Северна Америка учествуваше со нешто повеќе од десет проценти од продажбата на Volkswagen во 2023 година, таа е клучен пазар. Но, тоа е исто така тежок пазар – и може да стане уште построг ако САД воведат царини за возилата направени во странство.

Volkswagen има фабрика во американската сојузна држава Тенеси. Но, имајќи предвид дека концернот смета и на поевтина работна сила, како и на слободниот проток на стоки во рамките на северноамериканската зона за слободна трговија USMCA, Volkswagen има и голема фабрика во Мексико. Таа стратегија, сепак, може да биде поткопана од новите американски царини.

Новоизбраниот американски претседател Доналд Трамп изјави: „Сакам германските автомобилски компании да станат американски автомобилски компании“. „Сакам овде да ги градат своите фабрики“.

Германските производители на автомобили произведуваат различни возила во САД. Многу од нив се наменети за локалниот пазар, а други за извоз. Но, Volkswagen сепак зависи од европскиот увоз за целосно да ја задоволи побарувачката во САД. Заканите на Трамп за царини може дополнително да ги загрозат деловните резултати на групацијата Volkswagen.

Проблематичната и посебната улога на Кина

Volkswagen со години имаше големи надежи за водење бизнис во и со Кина. Во текот на последната деценија, концернот се потпираше на таа земја, бидејќи и овозможи да постигне значителен раст на продажбата и да ги прошири производствените капацитети. И двајцата сега се изложени на ризик, а кинескиот сон на Volkswagen може да заврши.

Во 2019 година, Volkswagen беше најголемиот производител на автомобили во Кина и имаше пазарен удел од дури 19 отсто на тогашниот најголем автомобилски пазар во светот. За Volkswagen, Кина беше најважниот и најпрофитабилен регион, со една третина од вкупниот приход и голем дел од профитот.

Денес Volkswagen има пазарен удел од 14 проценти во Кина и тоа е во надолен тренд. Домашните кинески конкуренти продаваат се повеќе возила. Тие се особено добри во производството на евтини електрични автомобили кои се популарни кај купувачите – толку евтини што Канада, САД и ЕУ неодамна воведоа дополнителни царини за кинеските електрични возила. Кина сега е најголемиот светски извозник на автомобили и е помалку зависна од кога било од странски модели.

И покрај својата долга историја и глобално присуство, Volkswagen не е имун на неуспеси. За успешно надминување на претстојните големи промени, концернот мора да се прилагоди и да ги земе предвид царинските давачки, различноста на пазарот, како и кинеската конкуренција која го достигнува Volkswagen со неверојатна брзина.

Слични содржини