Млади девојчиња користат производи што не им се потребни гледајќи ги инфлуенсерите што ги рекламираат на ТикТок
Сцени што до неодамна беа незамисливи станаа вообичаени во парфимериите низ целиот свет: десетгодишни и единаесетгодишни девојчиња се туркаат пред полиците за напредна нега на кожата, трошејќи големи пари на серуми и креми против стареење.
Наречен „Sephora kids“, феноменот беше поттикнат од виралните видеа на ТикТок во кои инфлуенсерите промовираат производи (тие се платени за тоа) и рутини за нега на кожата. Дерматолозите се згрозени и предупредуваат на опасностите што се кријат зад убавото пакување и ветувањата за „совршена кожа“.
Децата се плашат од стареење
Децата не разбираат дека кожата е жив орган, а не ѕид на кој може да се стави сè, па затоа стануваат жртви на индустријата за убавина и културата што им го наметнува стравот од стареење пред да завршат основно училиште.
Главниот проблем лежи во големите разлики помеѓу кожата на децата и возрасните. Детската кожа е физиолошки различна – нејзиниот надворешен слој, епидермисот, е многу потенок, што ја прави попропустлива и почувствителна. Покрај тоа, заштитната бариера на кожата, која ја зачувува влагата и ја штити од надворешни влијанија, не е целосно развиена кај децата. Користењето силни активни состојки како ретинол, киселини за лупење или интензивни мириси на толку чувствителна кожа може да ја наруши нејзината природна рамнотежа и да ја оштети бариерата.
Последиците се веднаш видливи: црвенило, сувост, лупење, чешање и чувство на затегнатост. На долг рок, оштетената бариера ја прави кожата поподложна на инфекции, воспаленија, акни и развој на алергии. Покрај тоа, таквата кожа станува помалку ефикасна во заштитата од УВ зрачење и загадување, што го забрзува процесот на стареење, од кој децата толку многу се плашат.
Симбол на статус
Експертите истакнуваат дека децата честопати не се привлечени од вистинската функција на производот, туку од неговиот симбол на статус и популарноста на брендот. Многу млади пациенти им признаваат на дерматолозите дека користат скапи серуми затоа што им се допаѓа како изгледаат шарените шишенца на полицата или во видеата на социјалните медиуми. Така, негата на кожата престанува да биде грижа за здравјето и станува конкуренција во следењето на трендовите.
Три чекори во негата на младата кожа
За време на пубертетот се јавуваат хормонални промени, кои често предизвикуваат појава на акни, црнки и зголемено лачење на себум. Ова е сосема нормално и не значи дека кожата треба да се третира како во дерматолошка ординација. Дерматолозите се едногласни дека основната рутина треба да вклучува три чекори: нежен гел за миење кој не ја суши кожата, лесен некомедоген хидратантен крем и задолжителен SPF крем со заштитен фактор (најмалку 30). Инвестирањето во добар крем за заштита од УВ зрачење ќе им заштеди години и пари потрошени за корективни третмани подоцна во животот. Сè друго – киселини, ретиноли, есенции и серуми – може да направи повеќе штета отколку корист, особено ако се користи без стручен совет од дерматолог или лекар.
Ретинол, воопшто не!
Ретинолот, дериват на витамин А, првенствено се користи во светот на возрасните поради неговата способност да го стимулира производството на колаген, протеин кој ѝ дава на кожата цврстина и еластичност. Сепак, производството на колаген во телото природно почнува да опаѓа само во дваесеттите години. Децата и тинејџерите имаат оптимално ниво на колаген и нивната кожа се регенерира многу побрзо од кожата на возрасните. Затоа употребата на ретинол за „анти-стареење“ на таа возраст е сосема бесмислена, непотребна и штетна.