Проблем со базата на податоци на Amazon ги наруши животите на милиони луѓе во Соединетите Американски Држави и низ целиот свет, откако основните интернет услуги на неколку компании престанаа да функционираат.
Уредите Alexa не можеа да слушаат. Корпоративните пораки на Slack не се објавуваа. Студентите не можеа да поднесуваат задачи или да пристапуваат до материјалите за курсеви. Финансиските трансакции на одредени платформи беа невозможни. Корисниците на Zoom, Venmo, Instacart и голем број други услуги се соочија со продолжени прекини што ги погодија домовите и бизнисите, објави Wall Street Journal.
Проблемот започна неколку часа по полноќ на Источниот брег на Соединетите Американски Држави, или по 6 часот наутро по наше време.
Мало ажурирање на таканаречениот Систем за имиња на домени (DNS) – вид на конфигурација на софтвер што се извршува милиони пати на ден на Интернет – ја сруши добро подмачканата машина што го поддржува модерниот Интернет.
DNS делува како телефонски именик на интернет, кажувајќи им на машините како да се пронајдат едни со други. Неисправното ажурирање даде неточни информации на DynamoDB, производ на Amazon Web Services кој стана една од најважните бази на податоци во светот.
Одеднаш, машините на Источниот брег кои се обидуваа да обработат трилиони барања добиваа она што се сведува на погрешен број на интернет.
Услугите на Amazon беа меѓу првите што ги почувствуваа ефектите.
Околу 2 часот наутро по источно време, системите што му помагаат на Amazon да сортира пакети во камиони и да ги насочува возачите на патот прекинаа, според интерна меморандум што ја виде WSJ.

Фото: Фејсбук/AWS
До 3 часот наутро, влијанието се прошири далеку надвор од Amazon, ширејќи се низ интернетот, забавувајќи повеќе од 4.000 летови, блокирајќи новински веб-страници како The Wall Street Journal, влијаејќи на финансиските трансакции и влијаејќи на многу аспекти од секојдневниот живот.
Инцидентот, кој стана еден од најдолгите дневни прекини за Amazon Web Services, беше потсетник за тоа колку е кревка глобалната поврзаност, која беше прекината неколку пати во последните години по навидум мали ажурирања на софтверот. Доцна во понеделник попладне, Amazon соопшти дека го обновила поголемиот дел од услугата што беше прекината.
„Дури и краток прекин кај голем провајдер како AWS ја истакнува ранливоста на она што стана критична инфраструктура за организациите, а во некои случаи и за владите ширум светот“, рече Џејкоб Бирн, аналитичар во истражувачката фирма eMarketer. „Како што зависноста од облак се шири и работното оптоварување се зголемува, овие прекини можат посилно да ги погодат индустриите.“
Слично на тоа, друг прекин на AWS во 2021 година ги прекина деловните и личните активности низ економијата во поголемиот дел од денот. Amazon контролира околу една третина од пазарот на јавно облачно пресметување, основната инфраструктура на модерниот интернет.
Amazon изгледаше оптимистички еден час по почетокот на прекинот. „Продолжуваме да гледаме дека поголемиот дел од погодените AWS услуги се обновени“, напиша компанијата. Половина час подоцна, призна дека клиентите сè уште се опоравуваат од прекинот. Клиентите имаат проблеми со стартување на нови сервери за облачно пресметување – ‘рбетот на работењето на AWS.
Проблемите со DynamoDB се натрупуваа. Наскоро, тие ќе го направат AWS практично неупотреблив за клиентите кои зависат од центрите за податоци на Amazon на Источниот брег. До крајот на денот, 142 AWS производи ќе бидат засегнати, вклучувајќи го софтверот што компанијата го користи за дистрибуција на побарувачката за пресметување низ својата мрежа на центри за податоци и софтверот за испорака на содржина што го користи за прикажување на веб-страниците во веб-прелистувачи.
Толку многу услуги на Источниот брег беа засегнати што клиентите кои едноставно сакаа да ги преместат своите операции за пресметување во друг дел од облакот на Amazon не можеа да мигрираат.
Во 4 часот наутро во понеделник, берзата за криптовалути Coinbase им кажа на своите клиенти дека е свесна дека многу од нив не можат да пристапат до своите сметки поради прекинот на Amazon и работи на тоа да им обезбеди пристап.

Фото: Принтскрин/Еј-Би-Си њуз
Некои клиенти рекоа дека прекинот ги спречил да затворат тргувања. „Берзата за криптовалути е отстранета од централизирано складирање во облак. Не можете да проповедате децентрализација, а сепак да се потпирате на AWS за да останете онлајн“, напиша еден корисник.
Во исто време, платформата за тргување Robinhood, исто така, објави дека прекинот на AWS ги довел нејзините операции до запирање. На социјалните медиуми, компанијата соопшти дека проблемите продолжиле во текот на целиот понеделник, но на крајот биле решени.
Иако е прерано целосно да се разбере колку чинел прекинот, други компании се соочиле со милиони долари во тужби и тужби кога нивните услуги биле предмет на глобални прекини.
Минатата година, софтверска корекција од CrowdStrike „сруши“ речиси 10 милиони компјутери, влијаејќи на болниците, рестораните, медиумските компании и други. Иако најтешкото влијание на тој настан беа лаптопите што користеа софтвер од Microsoft кои станаа неупотребливи, облакот исто така одигра улога.
Давателот на осигурување за дигитални нарушувања Parametrix изјави дека настанот CrowdStrike предизвикал загуби од 5,4 милијарди долари за компаниите од Fortune 500, не вклучувајќи го Microsoft.
Аналитичарите велат дека прекинот на Amazon Web Services ќе го забрза трендот кај многу раководители да ги диверзифицираат своите облак услуги. Тоа би можело да го олесни одговорот и прилагодувањето на прекините, но раководителите на софтвер предупредуваат дека проблеми може да се појават и на други облак платформи.
Некои компании што се диверзифицирале успеале да го избегнат хаосот со кој се соочиле другите претходно во текот на денот.
Шон Хант, главен директор за информации во „Мекенис“, рече дека градежната компанија со седиште во Атланта не доживеала целосен прекин бидејќи користи повеќе облачни платформи и управува со свои центри за податоци. „Имаме стратегија за диверзификација на нашиот ризик“, рече тој.
Во текот на изминатата деценија, DynamoDB не само што ги напојуваше комерцијалните операции на „Амазон“, туку сè повеќе складираше и податоци што ги користеа сопствените компјутерски услуги на AWS, според Адриан Кокрофт, поранешен извршен директор на AWS, кој сега е советник за технологија.
„Но, ако не можете да го контактирате затоа што DNS не работи, тогаш сè друго не работи“, објасни тој. „Како да се обидувате да посетите веб-страница што не постои“.