Откако го разбуди интересот на јавноста претходно оваа година со необичниот концепт EV2, Kia очигледно подготвува терен за уште помал електричен автомобил. Додека поголемиот модел речиси сигурно ќе ја носи ознаката EV2, плановите за EV1, најавени уште во 2021 година, стануваат сè поконкретни.
Неодамнешните апликации за трговски марки во Соединетите Американски Држави откриваат дека Kia разгледува поспецијализирани верзии на своето идно урбано дете.
Имено, корејскиот производител ги заштити имињата „EV1 Land“ и „EV1 Wave“, што јасно се однесува на лајфстајл верзиите. Лесно е да се замисли EV1 Land како поробусна, визуелно подобрена верзија подготвена за лесни излети од асфалтот, додека EV1 Wave евоцира слики од автомобил за плажа, можеби дури и со опција за отворен кров.
Сепак, треба да се биде внимателен. Производителите на автомобили често регистрираат непознати имиња за да ги резервираат за идна употреба, дури и ако специфичен модел сè уште не е планиран. Овие апликации може да се однесуваат и на концепт автомобили кои сè уште не објавиле производствена верзија, па „Land“ и „Wave“ би можеле да бидат само вовед во приказната за моделот EV1.
Kia сè уште не објавила официјално соопштение за EV1, но самата значка сугерира дека е насочена кон сегментот на мини автомобили, каде што на многу пазари се натпреварува нивниот популарен бензински Picanto. За да се постигне конкурентна цена, EV1 веројатно ќе биде базиран на истата, поевтина верзија на модуларната платформа E-GMP што дебитираше на компактниот кросовер EV3 и се очекува да биде основа на EV2.
Клучот за пониската цена лежи во употребата на електрична архитектура од 400 волти наместо понапредниот систем од 800 волти што го користат поскапите модели како EV6. Во пракса, ова значи малку побавно полнење, што е прифатлив компромис за градски автомобил.
Се очекува EV1 да биде во основа со погон на предните тркала, освен ако Kia не одлучи да понуди спортска GT варијанта во иднина. Помала батерија, идеална за градски рути, но не и за долги патувања, е исто така логичен избор за овој тип возило.
Киа планира да лансира најмалку 15 нови електрични возила глобално до 2027 година, вклучувајќи и комерцијални модели. Веќе е потврдено дека компактниот кросовер EV5 ќе се појави на пазарот на почетокот на 2026 година, а во развој е и пикап. Планиран е и поголем кросовер, веројатно наречен EV7, но плановите за спортски седан, духовен наследник на Stinger, се чини дека засега се на чекање.