Климатскиот ефект од користењето електричен автомобил станува позитивен само кога возилото поминало 65.000 километри, под услов да се полни со таканаречената зелена струја. Ако се напојува со електрична енергија добиена од, да речеме, јаглен, почетокот на придобивките се поместува на 90.000 km.
Ова го пресмета Здружението на германски инженери (VDI) за извештајот во кој е вклучена емисијата на штетни гасови во целиот процес, од ископувањето на суровини, преку производството на батерии и нивниот транспорт од Азија.
„Електричните и хибридните возила влегуваат на пазарот со еколошка хипотека поради интензивното производство на ресурси на погонска технологија, бидејќи денес производството на батерии е речиси исклучиво лоцирано во Азија“, рече претседателот на VDI, Јоаким Дамаски.
Електричните и хибридните возила се уште се пробиваат во долгорочната пресметка“, додаде Дамаски.
Според него, поефикасното рециклирање на суровините – литиум, никел и кобалт – може да ја намали границата на поволна експлоатација во Германија.
Понатаму, неопходен е понатамошен развој на климатски неутрални извори на енергија, како и еколошки помалку штетни батерии.
„Електромобилноста станува навистина пријателска за климата со помал еколошки отпечаток преку позелено производство на батерии и суровини“, рече Дамаски.