Еднодневниот колапс на матичната компанија Facebook – Meta се покажа како најлош во историјата на глобалната берза. Вчера цената на акцијата на Марк Закерберг падна за 26 отсто поради несреќната заработка и збриша околу 251,3 милијарди долари пазарна вредност.
„Ова е најголемиот пад на пазарната вредност за која било американска компанија досега“, пишува „Блумберг“.
И додека акциите сигурно ќе се вратат во наредните денови, особено со оглед на нестабилноста што го зафати технолошкиот сектор оваа година, расположението на Волстрит е дефинитивно мрачно за долгогодишниот фаворит на пазарот
Како причина за загриженост, аналитичарите ја посочуваат жестоката конкуренција со која сега се соочува Meta од ривалите и фактот дека приходите се под очекувањата. Мајкл Натансон, аналитичар во брокерската фирма Moffett Nathanson, својата белешка ја нарече „Facebook: Почетокот на крајот?“
Огромниот колапс на Facebook илустрира како технолошките компании пораснаа и станаа гиганти со невидена пазарна моќ, како и драмата што може да следи дури и со мало прилагодување на цената.
„Многу од технолошките гиганти се вреднуваат како акции со раст. Тие може да страдаат повеќе во средина на растечки приноси, особено ако растот стане поконтроверзен“, рече Фредерик Ролин, виш инвестициски советник во Pictet Asset Management.
Ова не е прв пат акциите на Меtа да паднат нагло. Тие паднаа за 19% во јули 2018 година поради забавување на растот на потрошувачите, што доведе до пад од околу 120 милијарди долари на пазарната капитализација.
Во тоа време, компанијата го постави веќе надминатиот рекорд за најголема загуба на вредноста во еден ден за компанија со која се тргува во САД.
„Компанијата забележува значително забавување на растот на рекламирањето бидејќи се впушта во скапа, неизвесна, повеќегодишна транзиција кон метаверзумот“, напиша аналитичарот на JPMorgan, Даг Анмут во извештајот од 3 февруари.
Тој го намали рејтингот на компанијата на „неутрален“.
Според податоците собрани од „Блумберг“, Анмут препорачува да се купува акции на Меtа уште од првото појавување на компанијата на берза во 2012 година. Тој, исто така, ја намали својата целна цена на акција од 385 долари на 284 долари.
JPMorgan не беше единствениот што го намали рејтингот на Meta откако компанијата даде прогноза за приходите што не ги оправда очекувањата во услови на стагнирачки раст на потрошувачите и растечката конкуренција од TikTok.
Најмалку три други компании ги намалија своите препораки.