ЕУ сака мали и евтини електрични автомобили: Возило за 15.000 евра со дострел од 110 км

Европската унија ја сигнализираше својата намера да го поттикне развојот на нова генерација прифатливи електрични возила, најавувајќи соработка со производителите на автомобили за шема за развој на поевтини модели

од Vladimir Zorba
17 прегледи Фото: Јутјуб/Принтскрин

Европската унија ја сигнализираше својата намера да го поттикне развојот на нова генерација прифатливи електрични возила, најавувајќи соработка со производителите на автомобили за шема за развој на поевтини модели. Целта е електричната мобилност да се направи достапна за поширок круг граѓани и да се зајакне европската индустрија, пишува Auto Express.

Иницијатива од Брисел

Предлогот за нова иницијатива за мали и прифатливи автомобили го презентираше претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен. Најавата доаѓа само неколку дена откако шефот на Stellantis, Жан-Филип Импарато, упати низа барања во име на производителот, повикувајќи ја ЕУ да ги олесни регулативите за помалите автомобили за да се овозможи профитабилен развој и производство на електричен автомобил што би чинел околу 15.000 евра и би имал дострел од приближно 110 километри.

Досега, таков дострел нудеа Volkswagen e-Up, Škoda Citigo, послаба верзија на Dacia Spring, а едно време беше целосно прифатлив. Денес, ваквите мали модели лесно можат да поминат над 350 км. Најдобар пример е Hyundai Inster, чија цена сè уште надминува 20.000 евра. „Спорни“ кинески адути како BYD Dolphin Surf и Dongfeng Box се исто така во тој опсег и ценовен опсег.

Смешно мал дострел

„Милиони Европејци сакаат да купат прифатливи европски автомобили, па затоа треба да инвестираме и во мали прифатливи возила, како за европскиот пазар, така и за да се задоволи порастот на глобалната побарувачка“, рече фон дер Лајен во својот говор за состојбата на Унијата. „Затоа ќе предложиме да соработуваме со индустријата на нова иницијатива за мали прифатливи автомобили“.

Претседателката нагласи дека на Европа ѝ се потребни чисти, ефикасни и лесни автомобили кои се прифатливи и произведени во Европа, со европски синџири на снабдување.

„Не можеме да дозволиме Кина и другите да го освојат овој пазар; без разлика што, иднината е електрична и Европа ќе биде дел од неа“, заклучи таа. „Иднината на автомобилите и автомобилите на иднината мора да се произведуваат во Европа“.

Реакција на индустријата

Како одговор, Stellantis изјави дека го поздравуваат објавувањето на иницијативата. „Прифатливите мали автомобили значат почист воздух, побезбедни патишта, зголемено индустриско производство и побрза декарбонизација“, се вели во соопштението на компанијата.

Според податоците на групацијата, во 2019 година на пазарот имало 49 модели на автомобили со цена под 15.000 евра, додека во 2025 година тој број се намалил на само еден. „Прекумерната регулатива ги зголеми трошоците, правејќи ги овие автомобили речиси невозможни за профитабилно производство“, забележаа тие. „Иницијативата на претседателката фон дер Лајен е и визионерска и итна. Сега е време амбицијата да се претвори во акција.“

Stellantis повикува на воведување на суперкредити за да се поттикне развојот и купувањето на помали електрични возила, намалување на непотребните ограничувања за подобрување на прифатливоста без да се загрози безбедноста и создавање нова европска категорија на мали автомобили инспирирана од јапонските автомобили Kei, дизајнирани за Европа на заеднички платформи за поголема профитабилност.