Телата на Европската унија треба подобро да го разберат футуристичкиот дигитален свет познат како „метаверзум“ пред да одлучат како да го регулираат. Ова во вторник го изјави шефот на антимонополското тело на блокот.
Метапросторот ќе вклучува мрежа од виртуелни средини достапни преку различни уреди, каде што корисниците ќе можат да работат, да комуницираат и да играат. Терминот и идејата зад него влегоа во центарот на вниманието на јавноста откако Facebook минатиот октомври го промени своето име во Меtа за да одрази колку сериозно има намера да работи на изградба на нови виртуелни реалности.
Сепак, оваа одлука на популарната социјална мрежа веднаш го отвори прашањето за можната доминација на некои големи играчи – оние кои моментално најактивно инвестираат во технологијата.
„Метаверзумот е веќе тука. Значи, се разбира, почнуваме да анализираме каква ќе биде улогата на регулаторот, каква ќе биде улогата на нашиот законодавен дом “, рече Маргрете Вестагер на онлајн настан организиран од група издавачи на германски весници.
„Сè што правиме мора да се заснова на факти и информации што можеме да ги добиеме… Треба добро да разбереме пред да можеме да одлучиме која акција би била соодветна“, рече Вестагер, цитирана од „Фајненшл пост“.
Големите технолошки компании веќе се на радарот на регулаторите на ЕУ поради нивните практики на собирање и користење на лични податоци. Компаниите може да бидат казнети до 10% од нивниот глобален промет доколку бидат прогласени за виновни за кршење на антимонополските правила на блокот.
Меtа, која уверува дека метаверзумот ќе биде наследник на мобилниот интернет, инвестира многу во развој на системи за виртуелна и проширена реалност. Компанијата не навлегува во многу детали за тоа како има намера да генерира приходи во ерата на метапросторот.