Европските производители на автомобили се подготвуваат за тешка година

од Vladimir Zorba
15 прегледи

Европа е подготвена за обновен пораст на продажбата на електрични возила оваа година. Производителите ќе испорачаат повеќе од 160 модели на пазарот, но менаџерите предупредуваат дека профитот може дополнително да се намали поради регулаторните трошоци и попустите.

Растот на продажбата на електрични возила на клучните европски пазари беше запрен минатата година, бидејќи владите ги намалија субвенциите и компаниите се воздржаа од воведување нови модели на електрични возила до 2025 година, во очекување на нови, построги правила за емисиите.

Независниот аналитичар Матијас Шмит предвиде дека до 2025 година, продажбата на електрични возила во Западна Европа ќе се зголеми за 40 отсто, на 2,7 милиони возила, бидејќи производителите на автомобили брзаат да ги исполнат целите за CO2. Тој рече дека уделот на автомобили на батерии ќе се зголеми од 15 на 17 отсто на 22 отсто од вкупниот пазар оваа година, пишува Фајненшл тајмс.

Закрепнувањето на растот на продажбата на електрични возила значи високи трошоци

Но, закрепнувањето на растот на продажбата на електрични возила значи и високи трошоци за исполнување на построги правила за емисија на штетни гасови и повеќе попусти бидејќи потрошувачите бараат прифатливи автомобили. Бидејќи основната побарувачка сè уште е слаба, целокупната перспектива за европската автомобилска индустрија останува предизвик во време на растечка кинеска конкуренција и протекционизам во САД.

„Нашата понуда на електрични возила и хибриди е подготвена. Во однос на побарувачката, гледаме променливи сигнали. Нивото на двоумење е навистина високо кај нашите клиенти“, рече Фабрис Камболив, извршен директор на Renault, чии 13 отсто од продажбата се електрични возила.

Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA) процени дека казните, трошоците за јаглерод и продажбата на електрични возила со загуба може да ги чинат производителите 16 милијарди евра, под услов казните за 2025 година да не се одложат. Прелиминарните податоци покажуваат дека регистрациите на нови електрични возила во Европа минатата година паднале за речиси шест отсто.

Акциите на производителот на електрични автомобили Polestar паднаа за 11 отсто во четвртокот, откако се покажа дека ќе бидат потребни уште две години за да се оствари профит.

Повеќе од 160 електрични возила

Шмит очекува повеќе од 160 електрични возила да бидат достапни во Европа оваа година, вклучувајќи поевтини понуди под 25.000 евра, како што се Renault 5 и Citroën ë-C3. Поставата вклучува и 20 нови модели како што се електричното спортско возило на BMW Neue Klasse и електричниот CLA на Mercedes-Benz, додека освежениот Model Y на Tesla, кој се појави во продажба во Кина во петокот, исто така ќе дојде во Европа.

Со овогодинешниот рекорден број лансирања на нови производи во историјата на Mercedes-Benz, извршниот директор Ола Калениус рече дека компанијата „ќе претстави огномет на возила, од кои повеќето ќе бидат целосно електрични“.

Но, тој предупреди дека „природната побарувачка“ на потрошувачите веројатно нема да се зголеми во 2025 година на ниво што ќе и овозможи на индустријата да продава автомобили на батерии со здрава профитна маржа. Почнувајќи од оваа година, ЕУ ќе бара од производителите на автомобили да ги намалат емисиите на јаглерод диоксид со зголемување на уделот на продадените електрични возила.

Дополнителни трошоци

Аналитичарите предвидуваат дека послабите профити во Европа ќе влијаат на глобалните резултати за производителите на автомобили. UBS процени дека заработката пред камати и даноци за европските автомобилски групи ќе падне за седум отсто во споредба со 2024 година.

Покрај попустите и промоциите, некои производители ќе се соочат со дополнителни трошоци за купување јаглеродни кредити, како што се Tesla и кинеските конкуренти кои ја предводат електричната транзиција, за да ги исполнат новите регулативи на ЕУ.

Stellantis, Ford, Toyota, Mazda и Subaru објавија планови овој месец да ги „здружат“ емисиите на јаглерод со Tesla, овозможувајќи им да купуваат кредити за емисии, додека Mercedes-Benz сака да соработува со Volvo и Geely, сопственост на Polestar. Различните мерки за постигнување на целите, вклучително и попусти и јаглеродни кредити, ќе го чинат целиот сектор околу четири милијарди евра.

Слични содржини