Купувачите на електрични возила во Германија штотуку добија големо даночно олеснување што ќе им овозможи значителни заштеди.
Новите електрични автомобили во Германија сега имаат право на долгорочно ослободување од данок. Речиси сите политички партии гласаа за новата програма, со исклучок на AfD. Стимулациите за купување електрични возила исто така се враќаат, почнувајќи од 1 јануари 2026 година.
Пред околу две години, Германија укина клучен пакет субвенции за електрични возила. Резултатот беше катастрофален. Продажбата драстично се намали, што покажува колку пазарот на електрични возила е зависен од владина поддршка.
Тој пад беше доволно сериозен за да ја натера владата да ја промени политиката и да се врати на почеток. Сега, со повторното воведување на стимулациите за купување, се продолжува дарежливото даночно олеснување за сопствениците на електрични возила.
Потврдено е дека сите нови електрични возила регистрирани во Германија ќе бидат ослободени од данок на моторни возила до 31 декември 2035 година. Пратениците се согласија да го продолжат рокот за регистрација до крајот на 2030 година, што значи дека секој електричен автомобил регистриран пред тој датум ќе може да има корист од целосното ослободување од данок до крајот на 2035 година.
Првичното даночно олеснување требаше да истече на крајот од оваа година. Продолжувањето доби широка поддршка во парламентот, а десничарската AfD беше единствената партија против.
Враќањето на даночното олеснување не е единствената мерка што Германија ја презема за да ја оживее побарувачката за електрични автомобили. Федералната влада планира повторно да воведе стимулации за купување електрични возила од 2026 година, со акцент на помагање на домаќинствата со ниски и средни приходи.
Програмата ќе обезбеди државни стимулации до 4.000 евра за купување ново електрично возило кое чини не повеќе од 45.000 евра. Ова е значително намалување од претходниот систем, кој вклучуваше возила до 65.000 евра.
Се очекува само купувачи со годишен приход помал од 45.000 евра да бидат подобни за стимулациите, стеснувајќи го бројот на потенцијални корисници. Важно е да се напомене дека купувачите под овој праг може да го најдат пазарот на половни електрични возила подостапен од сосема нови модели.
Помеѓу 2016 и 2023 година, претходната германска шема за субвенции им исплати околу 10 милијарди евра на купувачите на електрични автомобили.
Сите овие мерки се дел од поширока политика за поддршка на германската автомобилска индустрија, која е во процес на најдлабока технолошка трансформација во својата историја.