Германскиот индустриски сектор брзо затвора работни места, а автомобилската индустрија е предводник, според податоците од консултантската фирма EY. Во текот на една година, автомобилскиот сектор изгубил околу 51.500 нето работни места, или речиси седум проценти од работната сила, според анализата што ја виде DPA.
Во 12-те месеци до 30 јуни, целиот индустриски сектор забележа намалување од 2,1 процент, или околу 114.000, на вкупно 5,42 милиони, според EY, повикувајќи се на официјална статистика, објави SEEbiz.
Од 2019 година, бројот на работни места во домашната индустрија се намали за околу 245.000, или 4,3 проценти.
Овој процес е придружен и со пад на приходите во секторот. Во вториот квартал, приходите паднаа осми квартал по ред, сега за 2,1 процент. Сите индустриски сектори, освен електрониката, забележаа негативен резултат.
Автомобилската индустрија се соочува со слаба побарувачка, конкуренција од Кина и бавен премин кон електрична мобилност. Приходите во секторот се намалија за 1,6 проценти помеѓу април и јуни.
Германската индустрија воопшто е под притисок поради скапата енергија, слабата домашна побарувачка и, од оваа година, затегнатите трговски односи со Соединетите Американски Држави. Производителите на автомобили, исто така, страдаат од пад на извозот во Кина.
Големите компании како што се Мерцедес, Фолксваген, Бош, Континентал и ЗФ најавија програми за намалување на трошоците, додека Порше планира целосно да ја затвори својата подружница Селфорс, која е специјализирана за производство на батерии.
Другите индустриски сектори, исто така, намалуваат работни места: машинската и металопреработувачката индустрија намалуваат 17.000 и 12.000 работни места, соодветно. Од друга страна, бројките во хемискиот и фармацевтскиот сектор остануваат стабилни.
EY предупредува дека овој тренд веројатно ќе продолжи и дека последиците ќе бидат тешкотии при вработување новодипломирани инженери, особено оние кои бараат работа во автомобилската или машинската индустрија.
„Невработеноста ќе се зголеми кај кандидатите со универзитетско образование, што е нешто што не сме го виделе во Германија долго време“, рече партнерот на EY, Јан Брорхилкер.